Film Dili, R. Edgar-Hunt, J.Marland,S. Rawie, Literatür Yayınları, 2015.
Hollywood’un Film Dili, D. Bordwell, Doruk Yayınları, 2016.
Aristotales (1990). Poetika. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Arnheim, Rudolf. (2002). Sanat Olarak Sinema. İstanbul: Öteki Yayınevi
Atayman, Veysel (2006). Postmodern Kurtarıcılar. İstanbul: Donkişot
Güncel Yayınlar.
Abisel, Nilgün (1995). Bir Dünya Nasıl Kurulur, Yüzüncü Yılında
Bir Sinema Klasiği. İst. Üni. İltişim Fak., İÜ. Basım Evi ve Film
Merkezi.
Barthes, Roland (1997). Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş, Çev.
Mehmet Rıfat, XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları,
2.Temel Metinler. İstanbul: Cogito, Y.K.Y.
Barthes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, Çev: M.Rifat-S.
Rifat. İstanbul: YKY.
Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul: ALTIKIRKBEŞ
Bazin, Andre (2000). Sinema Nedir? İstanbul: İzdüşüm.
Becker. Ernest (1962). The Birth and Death of Meaning: A Perspective in
Psychiatry and Anthrophology. New York: Free Press of Glencoe
Betton, Gerard (1986). Sinema Tarihi / Başlangıcından 1986’ya kadar-
Yeniyüzyıl kitaplığı Çev: Şirin Tekeli. İstanbul: İletişim Yayınları.
Bogue, Ronald (2003). Deleuze on Cinema. Routledge.
Bonitzer, Pascal. (2011). Kör Alan ve Dekadrajlar, Çev.I. Yaşar. İstanbul:
Metis Yayıncılık.
Bonitzer, Pascal (2005). Bakış ve Ses. İstanbul: Metis Yayıncılık.
Bordell, David (2002). Intensified Continuity: Visual Style in
Contemporary American Film, in Film Quarterly, vol. 55, no. 3.
Ceram, C.W(2007). Sinemanın Arkeolojisi. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Chatman, Seymour (2008). Öykü ve Söylem, Çev. Özgür Yaren. Ankara:
Deki Basım Yayım.
Campbell, Joseph (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu- The Hero
with a Thousand Faces, Çev. Sabri Gürses. İstanbul: Kabalcı
Yayınevi.
Chion, Michel (1992). Bir Senaryo Yazmak. İstanbul: Afa Yayınları.
339
340 Hikayelerden Sinematografik Öykülemeye ANLATMANIN YOLLARI
Deleuze, G. & Guattari, F. (2014). A Tousand Plateaus: Capitalism and
Schizophrenia (Çev. B. Massumi). London: Bloomsbury.
Deleuze, G. (2004). Sinema I: Hareket İmge, Çev. Soner Özdemir.
İstanbul: Norgunk.
Deleuze, G. ve Guattari, F. (2001). Felsefe nedir? Çev. T. Ilgaz. İstanbul:
Y.K.Y
Doğan, Mehmet (1975). 100 Soruda Estetik. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
Dora, Serkan (2003). Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji. İstanbul:
Babil Yayınları.
Eliade, Mircae (1993). Mitlerin Özellikleri, Çev. Sema Rifat. İstanbul:
Simavi Yayınları.
Fischer, Ernest (1974). Sanatın Gerekliliği, Çev. C. Kopan. İstanbul: e
Yayınları.
Fiske, John (1987). Television Culture, London: Methuen.
Flusser, Vilem (2009). Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru, Çev. İhsan
Derman. İstanbul: Haylabaz Kitap.
Gök, Cüneyt (2007). Sinema ve Gerçeklik. Beykent Üniversitesi Sosyal
Bilimler Dergisi 1 / 2
Gök, Cüneyt (2016). Değişen İmgeler ve Temsiliyet. AURUM, İstanbul
Kemerburgaz Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt1, Sayı2
Gök, Cüneyt (2016). Resim ve Fotoğraf Sanatında Portre Geleneğinden
Selfie’ye. Medeniyet Sanat. Cil2, Sayı1
Hauser A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü.
İstanbul: Remzi Kitabevi.
Jung, Carl Gustav (2003). Dört Arketip. İstanbul: Metis Yayınları.
Lotman, Yuriy, M. (2012). Sinema Göstergebilimi. Ankara: Nirengi
Yayıncılık.
Lotman, Yuriy M. (1999). Sinema Estetiğinin Sorunları/Film Semiotiğine
Giriş. İstanbul: Öteki Yayınevi.
Mascelli, Joseph V. (2002). Sinemanın Beş Temel Öğesi. İstanbul: İmge
Kitapevi
Monaco, James (2003). Bir Film Nasıl Okunur?, “Çev. Ertan Yılmaz,
İstanbul: Oğlak yayınları.
Monaco, James (2006). Yeni Dalga. İstanbul: +1 kitap
Nabokov, Vladimir (2014). Edebiyat Dersleri. Çevirmen: Ayşe Batur,
Fatih Özgüven. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
Nutku, Özdemir (1976). Türkiye’de Brecht. İstanbul: Tiyatro 76 yayınları.
Kaynakça
341
Oskay, Ünsal (1995). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya, Bilim
Kurgu ve Korku Sineması. İstanbul: Der Yayınevi.
Ögel, Bahaeddin (1989). Türk Mitolojisi Cilt 1. Ankara: Türk Tarih
Kurumu.
Parkan, Mutlu (2005). Brecht Estetiği ve Sinema. İstanbul: Donkişot
Güncel Yayınlar.
Pezella, Mario (2006). Sinemada Estetik, Ankara: Dost Kitabevi
Propp, Vladmir (1985). Masalın Biçimbilimi, Çev. Mehmet Rifat-Sema
Rifat. İstanbul: B/F/S Yayınları
Robinson, Ken (2003). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak, Çev. Nihal
Geyran Koldaş, İstanbul: Kitap Yayınevi.
Sokolov, Aleksey G. (2006). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu,
Türkçesi: Semir Aslanyürek, İstanbul: Agora
Sözen, Mustafa (2008). Anlatı Mesafesi-Anlatı Perspektifi Kavramları,
Sinematografik Anlatı ve Örnek Çözümlemeler, ZKÜ Sosyal
Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 8.
Şener, Sevda (2001). Yaşamın Kırılma Noktalarında Dram Sanatı,
Ankara: Dost Yayınevi.
Ünal, Yörükhan (2008). Dram Sanatı ve Sinema, Anlatım Olanakları ve
Sınırlılıkları, İstanbul: Hayalet Kitap.
Vogler, Cristopher (2009). Yazarın Sonsuz Yolculuğu. İstanbul: Okyanus
Yayınevi.
Voytilla, Stuart (1999). Myth And Movies, Michael Wiese Productions
Zaltman, G. ve Coulter, R.H. (1995). Seeing the voice of the customer:
metaphor-based advertising research. Journal of Advertising
Research, July-Aug,.
|