Associate Degree Programs
Vocational School of Bussiness Administration
Fashion Design
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CONTEMPORARY FASHION

Course CodeSemester Course Name LE/RC/LA Course Type Language of Instruction ECTS
MMT3003 3 CONTEMPORARY FASHION 2/0/0 CC Turkish 2
Course Goals
 With this course, fashion concept; artistic, sociological, psychological and cultural values in terms of fashion students to evaluate the ability to think multi-dimensional aimed to gain
Prerequisite(s) ...
Corequisite(s)
Special Requisite(s) Course attendance
Instructor(s) Lecturer Neslihan Tokat Ozan
Course Assistant(s)
Schedule Wednasday 09:00-10:45 İncirli Campus 4B08
Office Hour(s) Lecturer Neslihan Tokat Ozan: Tuesday 09:00-16:45 Istanbul Kultur University, Vocational School of Management, İncirli Campus, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul. Office No: 4A-05
Teaching Methods and Techniques  

 Lecture, discussion
 
Principle Sources -Güler Ş (2013)”İmaj Ve Stil Çokluğu” Alfa Yayıncılık   -Clera B, Jacqualine M (2012Moda)” Tasarımında Stil Yaratmak” Literatür Yayıncılık    -Renfrenf E,  Renfrenf C  (2013)”Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme” Literatür Yayıncılık   -Olgaç P  (2014)”Moda Tasarımı Stil Ve İmaj” Ofset Yayınları    -İbicioğlu H ( 2013) “Giyimde Renklerin Uyumu” Hayat Yayıncılık 
Other Sources  -Barbarosoğlu, Fatma K. Modernleşme Sürecinde Moda ve Zihniyet. İstanbul: İz Yayıncılık, 1995. BAUDOT, F.(2001).

- Modanın Yüzyılı. İstanbul: İTKİB. Güncel Yayıncılık. PAMUK B. (2009)

·    - Giysi Moda Eğilimlerini Etkileyen Faktörler Ve Bir Model Önerisi (1940-2007 Yılları Arası Basılı Yayında Örnek Uygulama)”Ankara G.Ü.Eğitim Bilimleri .Yayımlanmamış Doktora Tezi ERGÜL A.(2005).

      -Hazır Giyim İşletmelerinde Markalaşma Süreci ve Bu Süreçte Görev Alacak Personelin Eğitimi için Program Model Önerisi.” Ankara: G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. GÜNAY. G (2004)

           Moda Pazarlamasında Tüketicilerin Renk Tercihlerinin Oluşumu Ve Benlik Kavramı İle İlişkisi” İzmir .D.E.Sosyal Bilimler .Yayımlanmamış Doktora Tezi. GÜRPINAR M.(2010)

·      “Hızlı Moda’da Koleksiyon Tasarımı Ve Yönetimi, Türkiye Uygulaması” İstanbul. M.Ü.SosyalBilimler Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. ATILGAN Ç.(2015)

·         ”Hızlı Moda Kavramının Üretici Ve Tüketici Açısından Değerlendirilmesi” Ankara G.Ü Eğitim Bilimleri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi HACIOLA.Y.(2012)

·         “Dünyada Ve Türkiye’de Hazır Giyim Üretimi Ve Pazarlamasında Hızlı Moda Ve Perakende Yönetimi”.İzmir. E.Ü Fen Bilimleri Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. BAYRAM.S.(2013)

·         “Küreselleşmenin Giyim Modası Üzerine Etkileri”Ankara.G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. DUMANLI.F.(2014)

·         ”Moda Pazarlamada Tasarım Ve Uyumun Önemi”.İstanbul . H.Ü Sosyal Bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. YEŞİLTAŞ.E.(2008)

·         “Moda Sektöründe Marka Kimliği, Tüketici Algısı Ve Mavi Jeans Örneği”.Eskişehir A.Ü. Fen Bilimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi AKINCI.B.Ö(2014)

·         ”Moda Trendlerinin Giysi Seçimi Ve Satın Almaya Etkileri” Ankara.G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. ÖZMEN.N.(2016)

·         ”Y Kuşağının İnternet Alışveriş Eğilimleri” İstanbul . B.Ü Sosyal Bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. MEHRALİ.N (2015)”

·         Moda Akımlarının, Giysi Koleksiyonu Oluşum Sürecine Etkisinin Araştırılması”.İstanbul.A.Ü Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  GÜNTÜRKÜN.D (2010)

·         “Moda Olgusunun Renk Trendler! Çerçevesinde Ele Alınması”İstanbul MSGS Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. FOGLAR.C(2011)”

·         Etik Moda Tasarımı: Bir Trend Mi, Bir Gelecek Hareketi Mi?” İstanbul.MSGF Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  KARTAL.E.(2014)”

·         Moda Trend Tahmin Ve Analizleri Tüketicilerin Moda Ürün Beklenti Düzeyleri”. İstanbul . H.Ü Sosyalbilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. EROL.F(2011) “

·         Trend Öngörüsü Ve Moda Dinamikleri”. İstanbul.MSGS Sosyal bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. ÜSTÜNER.C.(2014).”

·         21.Yüzyılda Moda Ve Sosyal Medyanın Moda Üzerindeki Etkisi” İstanbul . B.Ü Sosyal bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  BAŞKAYA.O.(2010)

·         ”Günümüzde Modanın Algılanış Biçimi”. İstanbuL. MSGS Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi ÇİM.M.(2015)“

·         1980-2014 Yıllarında Modaya Yön Veren Etkenler” İstanbul.A.Ü Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. G.UYANIK AFŞAR(2009).

·         “2000-2010 Yılları Arasında Mekan Ve Mobilya Tasarımında Belirleyici Bir Etken Olarak Toplumsal Eğilimler”Trend Kavramı” İstanbul. MSGS SosyalBilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi UZUN.Y.(2012)”

Course Schedules
Week Contents Learning Methods
1. Week the historical process of the 20th century fashion fashion. origins and fashion movements. origins of the fashion sense. 20th century fashion designer, fashion icons in the social life of fashion Teaching through presentation / presentation / sokrat /
2. Week Detailed analysis of the clothing and fashion clothing and fashion. Clothing and fashion Garment of the communication physical properties and origin of the suit, a closer overview of Functions normally, and Expansions physical properties Teaching through presentation / presentation / sokrat /
3. Week Fashion fashion Fashion Concept And a case of Modern factors Teaching through presentation / presentation / sokrat /
4. Week Theories of theories of fashion and fashion fashion analysis of the development direction Teaching through presentation / presentation / sokrat /
5. Week What is the industrial aspects of fashion. Types and classification of how. Cris Haute cao-apparel-fast fashion Teaching through presentation / presentation / sokrat /
6. Week Cris ready-to-wear and haute cao in the fashion industry Teaching through presentation / presentation / sokrat /
7. Week analysis of fast fashion in the fashion industry Teaching through presentation / presentation / sokrat /
8. Week midterm midterm
9. Week kathleenyearkey fashion, the concept of direct examination of trend-shaping transactions, trends and fashion relationship analysis Teaching through presentation / presentation / sokrat /
10. Week kathleenyearkey fashion, the concept of direct examination of trend-shaping transactions, trends and fashion relationship analysis Teaching through presentation / presentation / sokrat /
11. Week 21 century fashion channels • 21. Century Fashion Definition • 21st century perception of Fashion Consumer and fashion • 21. Century Fashion Tüketicisinin consumption and Identity Quest • the 21st century elephants factors influencing Fashion Propagation and Detection Teaching through presentation / presentation / sokrat /
12. Week 21st century Emerging Social Trends Teaching through presentation / presentation / sokrat /
13. Week athleenyearkey also Featured prominent social trend and fashion trends • "Wellness" Trend • trend of "technology" • "luxury living" Trend • trend of "Sensitive society" • "time travel" Teaching through presentation / presentation / sokrat /
14. Week Trends and fashion in the 21st century Featured social trends • Sexlessness • Retro • Sport-Couture • Fast fashion versus slow fashion • Brand and Designer Collaborations • "Subculture" Leadership Eclectic Aesthetics (Remix of Subcultures) • Understanding of Defective Beauty • "Ugly" Inward Rise • Unity of Business and Daily Clothing Cultures • Pret-A-Couture: Combination of Pret-A-Porter and Haute-Couture Teaching through presentation / presentation / sokrat /
15. Week Final Final Exam
16. Week
17. Week
Assessments
Evaluation tools Quantity Weight(%)
Midterm(s) 1 40
Final Exam 1 60


Program Outcomes
PO-1The basic theoretical knowledge and skills in the field of fashion design ownership
PO-2the ability to apply theoretical knowledge in a real business environment, the ability to interpret and analyze data ownership.
PO-3Studies related to the field that will carry out ,the application can take part in the project have achieved and skills.
PO-4individuals and institutions can collaborate with the ability to express itself at the level of ownership.
PO-5Fashion design-related computer programs can use fluent in at one of the least
PO-6Contemporary, innovative, participative and participants, in your career, with information about that can take of advantage lifelong learning
PO-7Technical concepts of design thinking action into your lifestyle to be able to convert
PO-8Understanding and interpreting the problems of the profession, ideas, whether oral or written, express in a clear manner
PO-9Professional ethics and cultural values of ownership.
PO-10With the knowledge and skills acquired in the field of lifelong learning, positive attitudes about development.
Learning Outcomes
LO-121yy. know fashion trends
LO-2Fashion-oriented fashioners recognize the styling of these fashioners
LO-3Know the factors that drive fashion
LO-4Fashion; culture, art, sociology and psychology
Course Assessment Matrix:
Program Outcomes - Learning Outcomes Matrix
 PO 1PO 2PO 3PO 4PO 5PO 6PO 7PO 8PO 9PO 10
LO 1
LO 2
LO 3
LO 4