Bu derste; Tıbbi çihazların elektrik montajı yapabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Murat Tekin
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Seçmeli Ders.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13:00-15:00, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
-Tıp elektronikğine giriş ders notları (Hatice Batar) Elektrik Elektronik müh.
Tıp elektroniğine giriş ders notları İ.T.Ü. Elektrik Elektronik Fakültesi, Elektronik ve Haberleşme Bölümü
Diğer Kaynaklar
I. Ulusal Tıbbi Cihazlar İmalatı Sanayi Kongresi Bildiriler Kitabı E/2005/388
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan –Enstrümantasyon Sistemi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
İnsan –Enstrümantasyon Sistemi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Biyolojik İşaretlede Gürültü Azaltma Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Biyolojik İşaretlede Gürültü Azaltma Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Sinir sinyallerini Ölçme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Sinir sinyallerini Ölçme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
Kas sinyallerini Ölçme(EMG )
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
Kas sinyallerini Ölçme(EMG )
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
Elektrokardiyogram cihazları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
Elektrokardiyogram cihazları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
Kan Akımını Ölçme Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
Kan Akımını Ölçme Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
Kan Basıncı Ölçme Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
Kan Basıncı Ölçme Yöntemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Biolojik işaretleri elde etmek
ÖÇ-2
Biyolojik (Bio potansiyel) sinyallerini ölçmek
ÖÇ-3
Hücre Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
ÖÇ-4
Kas Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
ÖÇ-5
Kalp ve Dolaşım Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
Program Çıktıları
PÇ-1
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2
Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3
Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4
Analog Devreler Kurmak
PÇ-5
Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7
Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8
Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9
Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10
Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11
Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13
İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14
Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak