Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Elektronik Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tıbbi Cihazlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ET 4022 Tıbbi Cihazlar 2/1/1 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Bu derste; Tıbbi çihazların elektrik montajı yapabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Murat Tekin
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Seçmeli Ders.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13:00-15:00, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar -Tıp elektronikğine giriş ders notları (Hatice Batar) Elektrik Elektronik müh.

Tıp elektroniğine giriş ders notları  İ.T.Ü. Elektrik Elektronik Fakültesi, Elektronik ve Haberleşme Bölümü
Diğer Kaynaklar I. Ulusal Tıbbi Cihazlar İmalatı Sanayi Kongresi Bildiriler Kitabı E/2005/388
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnsan –Enstrümantasyon Sistemi Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta İnsan –Enstrümantasyon Sistemi Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Biyolojik İşaretlede Gürültü Azaltma Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Biyolojik İşaretlede Gürültü Azaltma Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta Sinir sinyallerini Ölçme Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Sinir sinyallerini Ölçme Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta Kas sinyallerini Ölçme(EMG ) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta Kas sinyallerini Ölçme(EMG ) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta Elektrokardiyogram cihazları Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta Elektrokardiyogram cihazları Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta Kan Akımını Ölçme Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta Kan Akımını Ölçme Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta Kan Basıncı Ölçme Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta Kan Basıncı Ölçme Yöntemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
16. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
17. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 50


ÖÇ-1Biolojik işaretleri elde etmek
ÖÇ-2Biyolojik (Bio potansiyel) sinyallerini ölçmek
ÖÇ-3Hücre Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
ÖÇ-4Kas Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
ÖÇ-5Kalp ve Dolaşım Parametrelerini Kullanan Biyomedikal Cihazlarını kurmak
Program Çıktıları
PÇ-1İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4Analog Devreler Kurmak
PÇ-5Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5