|
Dersin Amacı |
Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak.
|
Ön Koşullar |
Fransızca I |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr.Gör. Mehmet Sarıoğlu |
Asistanlar |
Yok |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Cuma 14.00-14.45 15.00-15.45 Ataköy 4B-10/12 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Mehmet Sarıoğlu Perşembe 14.30-15.00 Ataköy 4D D-12 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-. Belirlenen kitaptan konu ile ilgili çalışmalar, ev ödevleri, konu ile ilgili hazırlanmış olan fotokopiler, soru-cevap çalışmaları. |
Temel Kaynaklar |
-G.Mauget . Langue et Civilisation Française Librairie Hachette
J.Bady, I.Greaves, A Petetin , Exerçons-Nous Grammaire 350 Exercices Niveau Débutant et Niveau İntérmediare Edition Hachette |
Diğer Kaynaklar |
-Brigitte Lecoeur-John Speirs, Contes D'Andersen Edition Nathan |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım |
2. Hafta |
Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme. |
Sözlü yazılı anlatım Audio kaset çalışmaları |
3. Hafta |
Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
4. Hafta |
Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
5. Hafta |
İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları. Vize için tekrarlar |
Sözlü yazılı çalışmalar |
6. Hafta |
Vize Haftası |
|
7. Hafta |
Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
8. Hafta |
Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları. |
Sözlü yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları |
9. Hafta |
Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
10. Hafta |
İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları |
Sözlü yazılı anlatım |
11. Hafta |
İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
12. Hafta |
Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları |
Sözlü yazılı anlatım |
13. Hafta |
Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar. |
Sözlü yazılı anlatım Tekrarlar |
14. Hafta |
Final öncesi moral müzik dinletisi |
Tercüme çalışmaları dinleti. |
15. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
ÖÇ-1 | Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklardır. | ÖÇ-2 | Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebilecekler. | ÖÇ-3 | Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabilecekler. | ÖÇ-4 | Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebilecekler. | ÖÇ-5 | Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler ve Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci;
İktisattaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri öğrenir, özgün düşünce ve araştırma yaparak alana katkı sağlama donanımına sahip olur. | PÇ-2 | İktisatta yer alan kavramları, hipotez/teorileri kullanır, iktisatla ilişkili diğer disiplinlerle etkileşim kurar, farklı alanlardaki bilgileri sentezleyerek değerlendirir ve özgün fikirler geliştirir. | PÇ-3 | Ulusal/uluslararası makroekonomik ve mikroekonomik sorunları teorik bir çerçevede çözümler ve önerilerde bulunur.
| PÇ-4 | Matematik, istatistik ve ekonometrideki yöntemleri kullanarak iktisadi problemleri analiz eder. | PÇ-5 | İktisat ve iktisatla ilişkili alanlarda teorik ve ampirik çerçevede ulusal/uluslararası bilimsel çalışmalar gerçekleştirir, sonuç ve bulguları uzman ve uzman olmayan kişilerle paylaşır.
| PÇ-6 | Bölgesel, ulusal ve uluslararası iktisadi konuları eleştirel bakış açısıyla inceler ve çözüm geliştirir.
| PÇ-7 | Bireysel/sosyal haklar, kültürel değerler, adalet, çevre kirliliği gibi toplumsal sorunları izler, bu sorunları tarihsel ve kuramsal boyutlarıyla değerlendirir ve çözümüne ilişkin önerilerde bulunur.
| PÇ-8 | İktisat alanındaki konuların tartışılmasında fikirlerini uzman kişilerle paylaşır, düşüncelerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili iletişim kurar. | PÇ-9 | Akademik çalışmalarında kaynakların ve verilerin toplanması, yorumlanması, paylaşılması ve uygulanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur. | PÇ-10 | İktisat ve iktisatla ilişkili alanlarda ulusal/uluslararası bilimsel çalışmaları takip edecek, bilimsel organizasyonlara katılarak görüşlerini paylaşacak dil yeterliliği edinir. |
|