Fotoğrafın ve fotoğrafçılığın tarihçesi, temel çekim elemanları ve teknikleri konularının irdelenerek öğrencilerin ehil birer meslek uygulamacısı olmalarına yardımcı olmak.
Ön Koşullar
-----
Eş Koşullar
----
Özel Koşullar
Derse Devam
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders 2023-2024 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar
- Kalfagil; Sabit.Temel Fotoğraf Bilgisi Ders Notları, 2000.
- Kalfagil; Sabit. Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotoğrafevi Yayınları, 2010.
Alanında uzman ve yenilikçi meslek sahipleri olarak kaliteli projeler ortaya koymak
ÖÇ-2
Almış olduğu eğitimle uzmanı olduğu branş dışında benzer disiplinlerle de birlikte ortak projeler oluşturabilecek donanıma sahip olmak
ÖÇ-3
Üretim sürecinde, ortaya çıkabilecek problemlere karşı akılcı ve hızlı çözümler üreterek sonuca ulaşma öğretisine sahip olmak
ÖÇ-4
Yeni ve özgün çalışmalar ortaya koyabilmek için, farkı, ilginç ve sıradışı düşünebilme ve tasarlayabilme yetilerine sahip olmak
ÖÇ-5
Farklı disiplinlerin temsilcileri ile birlikte iletişim içinde grup çalışmalarında başarıyla çalışarak ortak ürünler ortaya çıkarabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.