Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Program Geliştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0023 Eğitimde Program Geliştirme 2/0/0 SA Turkish 4
Dersin Amacı
 Bu dersin genel amacı öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları, kuramsal temelleri ve aşamaları açıklayabilmeleri, dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modellerini eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilmeleri ve öğretmenlik alanında uygulanmakta olan eğitim programlarını  program geliştirme sürecinin öğeleri ve aşamaları ölçütlerine göre değerlendirebilmeleridir. 


Ön Koşullar Ders uzaktan öğretim yoluyla yapılacağı için öğrencilerin diz üstü veya masaüstü bilgisayarının olması, mikrofon ve kamera gibi temel donanımın sağlanması
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi- anlatım, tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Temel Kaynaklar   Sönmez, Veysel (2015). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. 17.baskı. Ankara: Anı yayıncılık
Diğer Kaynaklar  Demirel, Özcan (2007). Eğitimde program geliştirme. 10.baskı. Ankara: Pegem A yayıncılık

Ertürk, Selahattin (2014). Program geliştirme. 6.baskı. İstanbul: Edge Akademi yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar Eğitim programı, öğretim programı ve ders programı kavramlarının tanımı ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler. Posner’ın program türleri Programın temel öğelerinin genel tanımı Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
2. Hafta Program geliştirmenin kuramsal temelleri Toplumsal yapı – Politik yapı – Doğa, Düşünsel, Sanatsal, Bilimsel ve Teknik gelişmeler Ekonomi, Psikolojik temeller, Felsefi temeller Etkili bir eğitim programının özellikleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta Program geliştirmenin planlanması -Çalışma gruplarını oluşturulması -Çalışma planının yapılması -İhtiyacın saptanması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta Program tasarısı hazırlama -Program tasarım yaklaşımın belirlenmesi -Program geliştirme modelinin belirlenmesi -Dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modelleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta Program tasarısı hazırlama- Bağlam ve Hedefler -Hedeflere yön veren ilkeler -Hedeflerin dikey ve yatay sıralaması -Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel hedef basamakları Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
6. Hafta Program tasarısı hazırlama- Bağlam ve Hedefler -Hedeflere yön veren ilkeler -Hedeflerin dikey ve yatay sıralaması -Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel hedef basamakları Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
7. Hafta Program tasarısı hazırlama- İçerik -İçerik seçiminde dikkate alınacak ölçütler -İçerik düzenleme yaklaşımları Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Program tasarısı hazırlama- Eğitim Durumları -Öğrenme yaşantılarını etkileyen faktörler -Eğitim durumunun özellikleri - Bir derste yapılması gereken öğretim etkinlikleri Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
10. Hafta Program tasarısı hazırlama- Eğitim Durumları -Öğrenme yaşantılarını etkileyen faktörler -Eğitim durumunun özellikleri - Bir derste yapılması gereken öğretim etkinlikleri Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
11. Hafta Program tasarısı hazırlama- Ölçme-Değerlendirme Süreci -Temel ölçme-değerlendirme kavramları -Ölçme-değerlendirme sürecini düzenlerken dikkat edilmesi gereken ilkeler - Değerlendirmede kullanılabilecek ölçme araçları Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
12. Hafta Geliştirilen programın denenmesi - Uygulamanın planlanması - Denenen programın ve öğretim materyallerinin değerlendirilmesi Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
13. Hafta Programın değerlendirilmesi -Değerlendirmenin planlanması -Değerlendirmenin yapılması ve sonuçların duyurulması -Değerlendirmenin değerlendirilmesi Araştırma yoluyla öğretim stratejisi- tartışma ve sorun çözme yöntemleri, soru-cevap tekniği
14. Hafta FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Program geliştirme ile ilgili temel kavramların anlamlarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar ve tartışır.
ÖÇ-3Eğitim programının temel öğelerini ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ-4Program geliştirme sürecinin her bir aşamasında yapılması gereken işlemleri bilir ve açıklar.
ÖÇ-5Dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modellerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-6Hedefler, hedef davranışlar, içerik, öğretme-öğrenme durumları ve ölçme değerlendirme durumları ile ilgili kavram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ-7Öğretmenlik alanı ile ilgili bilişsel, duyuşsal ve devinişsal hedef alanlarına uygun kazanımlar söyler/yazar.
ÖÇ-8İçeriğin seçimi ve düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklar ve öğretmenlik alanı ile ilişkilendirerek örneklendirir.
ÖÇ-9Bir derste yapılması gereken öğretim etkinliklerini açıklar ve öğretmenlik alanı ile ilişkilendirerek örneklendirir.
ÖÇ-10Öğretmenlik alanı ile ilgili olan MEB eğitim programlarını program geliştirme basamaklarını ve program öğelerinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri ölçüt alarak değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7                                  
ÖÇ 8                                  
ÖÇ 9                                  
ÖÇ 10