Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğrenme Güçlüğü

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0033 Öğrenme Güçlüğü 2/0/0 SA Turkish 4
Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini ve bu problemlere yönelik geliştirilmiş müdahale programlarını tanımlayabilmeleri ile , kuramsal yaklaşımları ve öğrenme güçlüğü gösteren çocukların eğitim programlarını ve stratejilerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 15.00-16.50 (Uzaktan)
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu ile
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
Temel Kaynaklar Melekoğlu, M. A. ve Çakıroğlu, O. (2019). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Ankara: Vize Akademik.
Diğer Kaynaklar Sak, U. ve Melekoğlu, M. A. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İzlence & Derse Giriş & Video Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
2. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
3. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
4. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
5. Hafta Öğrenme Güçlüğü TanılaÖğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri ma Süreci Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
6. Hafta Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
7. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Okuma Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
10. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
11. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Matematik Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
12. Hafta Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
13. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
14. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
15. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelecek Kaygıları Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenme güçlükleri ile ilgili temel kavramları ve çeşitlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-2Öğrenme güçlüklerinin nedenlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-3Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-4Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin akademik performanslarının nasıl artırılabileceği konusunda yöntemleri bilir ve uygular.
ÖÇ-5Öğrenme güçlüğü ile ilişkili diğer özel gereksinimleri bilir ve açıklar.
ÖÇ-6Öğrenme güçlüklerinin tanılanması konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7Öğrenme güçlüklerine yönelik müdahale ve eğitim programlarını bilir ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7