Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini ve bu problemlere yönelik geliştirilmiş müdahale programlarını tanımlayabilmeleri ile , kuramsal yaklaşımları ve öğrenme güçlüğü gösteren çocukların eğitim programlarını ve stratejilerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 15.00-16.50 (Uzaktan)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu ile
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
Temel Kaynaklar
Melekoğlu, M. A. ve Çakıroğlu, O. (2019). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Ankara: Vize Akademik.
Diğer Kaynaklar
Sak, U. ve Melekoğlu, M. A. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İzlence & Derse Giriş & Video
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
2. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
3. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
4. Hafta
Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
5. Hafta
Öğrenme Güçlüğü TanılaÖğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri ma Süreci
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
6. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
7. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Okuma
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
10. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
11. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Matematik
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
12. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
13. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
14. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
15. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelecek Kaygıları
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenme güçlükleri ile ilgili temel kavramları ve çeşitlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenme güçlüklerinin nedenlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-3
Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-4
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin akademik performanslarının nasıl artırılabileceği konusunda yöntemleri bilir ve uygular.
ÖÇ-5
Öğrenme güçlüğü ile ilişkili diğer özel gereksinimleri bilir ve açıklar.
ÖÇ-6
Öğrenme güçlüklerinin tanılanması konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7
Öğrenme güçlüklerine yönelik müdahale ve eğitim programlarını bilir ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).