Program Çıktıları |
PÇ-1 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular. |
PÇ-2 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır. |
PÇ-3 | Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir. |
PÇ-4 | Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir. |
PÇ-5 | Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir. |
PÇ-6 | Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir. |
PÇ-7 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir. |
PÇ-8 | Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
PÇ-9 | Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
PÇ-10 | Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
PÇ-11 | Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
PÇ-12 | Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir. |
PÇ-13 | Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir. |
PÇ-14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. |
PÇ-15 | En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-16 | Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar. |
PÇ-17 | Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. |
PÇ-18 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. |
PÇ-19 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır. |
PÇ-20 | Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular. |
PÇ-21 | Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
PÇ-22 | Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır. |
PÇ-23 | Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır. |
PÇ-24 | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir. |
PÇ-25 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir. |
PÇ-26 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir. |
PÇ-27 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir. |
PÇ-28 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir. |
PÇ-29 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir. |
PÇ-30 | Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir. |
PÇ-31 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir. |
PÇ-32 | Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir. |
PÇ-33 | Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir. |
PÇ-34 | Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur). |