Bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinin tarihçesini öğrenme, yazılım ve donanım konusunda bilgilenme ,Microsoft PowerPoint ile etkili bir sunum yapabilme amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çevrimiçi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cats, Cuma 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.
Öprencilerin araştırdıkları konuları elektroni ortamda metin ve elektronik tablo haline getirmesi ve sunması.
Temel Kaynaklar
Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011.
Diğer Kaynaklar
Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)
Microsoft Excel 2010 In Depth by Bill Jelen (Jul 5, 2010)
Microsoft Excel 2010 Inside Out by Mark Dodge and Craig Stinson Douglas (Sep 2, 2010)
Microsoft Office 2010 In Depth by Joseph W. Habraken (Nov 10, 2010)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
2. Hafta
Bilgisayar nedir? Bilgisayarın tarihi, bilgisayarın çeşitleri ve kullanım alanları.
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
3. Hafta
Donanım nedir?
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
4. Hafta
Yazılım nedir?
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
5. Hafta
Bilişim sistemleri.
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
6. Hafta
İnternet ve virüs
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
7. Hafta
Microsoft Word programına giriş.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Word programında yazı yazma ve kaydetme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
10. Hafta
Word üzerinde yazılan yazıları biçimlendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
11. Hafta
Word üzerinde yazılan yazılara resim, tablo, video ekleme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
12. Hafta
Grafikler çizme ve renklendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
13. Hafta
Grafikler çizme ve renklendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
14. Hafta
Genel ders tekrarı
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
15. Hafta
Genel ders tekrarı
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyabilirler.
ÖÇ-2
İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunu açıklayabilirler.
ÖÇ-3
Bir sunu hazırlama yazılımını belli bir düzeyde kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).