Bu ders nesneye yönelik programlama kavramlarını tanıtmaktadır. C++ dilini ilk olarak prosedürel bir dil ("C dostu") olarak tanıtır ve daha sonra nesneye yönelik kavramlara ve jenerik özelliklere doğru devam eder: sınıflar, kalıtım, çok şekillilik, şablonlar ve Standart Şablon Kütüphanesi. Nesneye yönelik programlama kavramları ders süresince tanıtılır ve bu kavramlara dayanan uygulamalar bu ders özelinde C++ dilinde gerçekleştirilir.
Ön Koşullar
CSE1001 Programlama-1
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fatma P. AKBULUT
Asistanlar
Ar. Gör. Büşra Kocaçınar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-11:00
11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 09:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teori derslerinde anlatım ve laboratuvarlarda uygulama ile ders verilmektedir.
Temel Kaynaklar
D. S. Malik, “C++ Programming: Program Design including Data Structures”, 8. sürüm, 2017 Deitel, H. M., & Deitel, P. J. . C++ how to program. Pearson Education. 7th Edition, 2009
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve ders tanıtımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
2. Hafta
String sınıfı ve yazılmış sınıfların kullanımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
3. Hafta
Function Overloading
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
4. Hafta
Structs, Sınıflar ve veri soyutlama (Bölüm 10)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
5. Hafta
Sınıflar ve veri soyutlama (Bölüm 10)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
6. Hafta
Kalıtım ve kompozisyon (Bölüm 11)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
7. Hafta
Kalıtım ve kompozisyon (Bölüm 11)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıflar (Bölüm 12)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
10. Hafta
Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıflar (Bölüm 12)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
11. Hafta
Aşırı Yükleme ve Şablonlar (Bölüm 13)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
12. Hafta
Aşırı Yükleme ve Şablonlar (Bölüm 13)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
13. Hafta
Aykırı Durum İşleme (Bölüm 14)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
14. Hafta
Aykırı Durum İşleme (Bölüm 14)
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
3
10
Projeler
1
10
Laboratuvar
1
25
Final
1
35
ÖÇ-1
Sınıf ve nesne arasındaki farkı tanımlayabilirim.
ÖÇ-2
Kalıtım ve kompozisyon kavramlarını açıklayabilirim.
ÖÇ-3
Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıfları kullanabilirim.
ÖÇ-4
Tasarladığım sınıflarda aykırı durum işleme (exception handling) kullanabilirim.
ÖÇ-5
Operatör aşırı yüklemesini kullanarak sınıflarımı tasarlayabilirim.
ÖÇ-6
Şablon kavramını kullanarak sınıfları tasarlayabilirim.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.