Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirme
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
CSE0403
Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirme
2/0/2
SA
İngilizce
6
Dersin Amacı
Modern GUI ve etkileşim tasarımı, dijital sistemlerin başarısında kilit rol oyanayan Kullanıcı Deneyimi (UX) prensiplerine dayanmak durumundadır. Dijital endüstride görev alacak bilgisayar mühendislerinin yüksek başarılı etkilişimli sistemler geliştirebilmesi için, UX konusunda bilgi birikimine sahip olması önem azr etmektedir. Bu derste, bilgisayar mühendislerinin ihtiyaç duyacağı teorik ve uygulamalı UX ve GUI tasarım bilgileri ve dijital sistemlerin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanılabilecek teknikler işlenecektir. Ders aktif öğrenme uygulamaları ile zenginleştirilecek ve dönem projesiyle öğrencilerin dersteki teorik bilgileri uygulamaya dökmesi sağlanacaktır. Ayrıca öğrenciler bir arayüz tasarım yazılımı olan “balsamiq” programını uygulamayı öğreneceklerdir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Servet BAYRAM
Asistanlar
Atanan yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmayacaktır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, aktif öğrenme, problem çözümü
Göz izleme, Bilgisayar Sistemi Kullanılabilirlik Anketi (CSUQ) ve Sistem Kullanılabilirlik Anketi (SUS)
Sözlü anlatım,problem çözümü, aktif öğrenme
12. Hafta
GUI Tasarım kuralları, Persona geliştirme
Sözlü anlatım,aktif öğrenme
13. Hafta
Proje sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Mobil sistemlerde UX
Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
0
Aktif Öğrenme Uyuglamaları
6
25
Final
1
35
ÖÇ-1
Öğrenciler, GUI tasarımının ve UX’in dijital sistemlerin başarısındaki rolünü açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler etkileşim kavramını tanımlar, etkileşim türlerine ve etkileşimli sistemlere örnekler verirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler insan bilişsel yapısını hakkında bilgi sahibidir, Fitt yasasının uygulanışını açıklar, Gestalt prensiplerine örnekler verir.
ÖÇ-4
Öğrenciler UX’in öğelerini açıklar, Nielsen sezgisellerine ve GUI tasarım kurallarına örnekler verir.
ÖÇ-5
Öğrenciler kullanıcı testi metodolojisi ve test verilerinin analizi hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ-6
Öğrenciler sezgisel UX değerlendirme yöntemini açıklar.
ÖÇ-7
Öğrenciler UX anketlerinin uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.
ÖÇ-8
Öğrenciler mobil sistemlerde UX prensipleri konusunda bilgi sahibidir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.