|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Theory: Introduction to the future lessons, explaining the scoring system, explaining Git, a simple demo to show MonoGame.
Practical: Introduction to Git and MonoGame |
Presentation and practical document |
2. Hafta |
Introduction to 2D animation and the HologramSpriteManager used to draw 2D animations.
Practical: Start on "Orbit Game" a demo game. |
Practical document to aid in the development of "Orbit Game" |
3. Hafta |
An introduction to using grids in games. A simple grid game "Drop7" clone
Practical: Start on Drop7 Clone |
Practical document to aid in the development of "Drop7" |
4. Hafta |
An introduction into physics in games and the use of a Sonic clone to demonstrate
Practical: Investigare Sonic clone. |
Students finish the previous practicals and investigate Sonic clone. |
5. Hafta |
An introduction on the basics of AI and the A* path finding method. |
Students begin work on their own game. |
6. Hafta |
Text and multiple screens in the games. |
Students work on their own game. |
7. Hafta |
Sound and advanced joypad controls in games. |
Students work on their own game. |
8. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
9. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
10. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
11. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
12. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
13. Hafta |
A student presents a game dev concept to the class. We talk about problems students are having in game design, we think about ways to solve the problems they are having together. |
Students work on their own game. |
14. Hafta |
Awards day. |
Students present their games to a board of judges. |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | - Design and complete the development of an actual game. | ÖÇ-2 | - Acquire the confidence to undertake a game development project. | ÖÇ-3 | - Understand the essentials of programming used in game design. | ÖÇ-4 | - Develop and debug aspects of game code. | ÖÇ-5 | - Understand the essentials of the tertiary discipline of artificial intelligence. | ÖÇ-6 | - Understand the essentials of the tertiary discipline of physics. | ÖÇ-7 | - Understand the essentials of the tertiary discipline of digital art. | ÖÇ-8 | - Understand the essentials of the tertiary discipline of sound. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | PÇ-2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | PÇ-3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | PÇ-4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | PÇ-5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi. | PÇ-6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | PÇ-7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | PÇ-8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | PÇ-9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | PÇ-10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | PÇ-11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|