Lisans
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Bilgisayar Mühendisliği Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Bilgisayar Mühendisliği için Akademik İngilizce II

Bilgisayar Mühendisliği için Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CSE2102 2 Bilgisayar Mühendisliği için Akademik İngilizce II 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı

           Bu dersin genel hedefi, akademik amaçlı yabancı dil becerilerini ilgili alana ait makaleler ve yapılan teorik dersler aracılığıyla birleştirmek ve böylece öğrencilere kendi çalışma alanlarına yönelik daha iyi bir akademik İngilizce yetkinliği kazandırmaktır. Buna ek olarak, bu dersin içeriği, öğrencilerin kendi çalışma alanlarında yapacakları pratikler ve çalışmalar için sahip oldukları akademik becerileri harekete geçirmeyi hedefler. Bu nedenle, ders içerikleri EAP (Akademik Amaçlı İngilizce) ve ESP’yi (Özel Amaçlı İngilizce) bütünleştirecek şekilde düzenlenmiştir.


 

Bu dersin sonunda öğrenciler;

metinleri okumaya başlamadan önce gerekli olan stratejileri (özarama, tarama, önizleme gibi)

bir metnin özünün tam olarak anlaşılması için gereken referans noktalarının belirlenmesini,

bilinmeyen kelimelerin anlamlarının bağlamdan tahmin edilebilmesini

bir metnin tam olarak anlaşılabilmesi için mecaz kullanımlarının tespit edilmesini

metinden çıkarım yapmayı

yazarın görüşünü tam olarak anlayabilmek için bilgi ve görüş anlatan ifadeleri ayırt edebilmeyi

yazarın yazma tekniğini ayırt edebilmeyi (amaç, okuyucu kitlesi, yazar görüşü, metnin yazım dilinin tonu, metnin genel söylemine aracılığıyla)

metinlerde yer alan alt mesajların çıkarılmasını,

metinlerde yer alan anahtar fikirlerin belirlenmesini,

metnin içinde yer alan fikirler arasında bağlantıların fark edilebilmesini

tek veya daha fazla metin içinde yer alan bilginin değerlendirilmesini, sentezlenmesini ve kullanılmasını

doğru ve uygun dil yapılarını, akademik kelimeleri ve söylem belirleyicilerini kullanabilmeyi

sözlü söylem içinde ana fikirlerin belirlenmesini

ingilizce müzakere başlatma ve sürdürmeyi,

metnin ana fikri konusunda teknik materyallerin analizi ve teknik kelime bilgisi üzerine çalışma yapmayı öğreneceklerdir.  

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar %80 katılım gereklidir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ebru Temiz Erkacan
Asistanlar İpek Arıkan Bakır (Öğretim Görevlisi), Mustafa Taner PEKTAŞ (Öğretim Görevlisi)
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-17:45 / Salı, 09:00-11:45 Grup 3: Salı 15:00-17:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Ebru Temiz: Pazartesi :13:00-15.00 İpek Arıkan Bakır Pazartesi 13.00-15.00 Mustafa Taner Pektaş Pazartesi 14:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders interaktif olarak işlenir ve öğrenciler demonstrasyon yapar.
Temel Kaynaklar farklı metinlerden oluşan kitapçık
Diğer Kaynaklar Ders çıktıları, video ve dinleme aktiviteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta INTRODUCTION İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
2. Hafta AI & Communication İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
3. Hafta Technology & Health , İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
4. Hafta Technology & Privacy Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
5. Hafta Wireless Technology Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
6. Hafta Human & Technology Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
7. Hafta QUIZ + Presentation Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
8. Hafta HOLIDAY Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
9. Hafta MIDTERM Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
10. Hafta Cyber Security Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
11. Hafta Self-healing machines Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
12. Hafta Soft Robotics Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
13. Hafta New era of conflict Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
14. Hafta REVISION + PresentationS Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
15. Hafta Sözlü Anlatım, İnteraktif, Öğrenci merkezli, Derleme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Sözlü iletişimi başlatma ve devam ettirme
ÖÇ-2Bilimsel alanlarındaki teknik dökümanı anlama ve inceleme
ÖÇ-3Alanlarına ait kelime bilgisine vakıf olma ve bunları kullanma
ÖÇ-4Cümle ya da paragrafları yeniden yazmak
ÖÇ-5Verilen bilgiler doğrultusunda paragraph ya da kompozisyon yazma k
ÖÇ-6Metinleri incelerken grafikleri düzenleyicileri kullanmak
ÖÇ-7Dinlerken ve okurken not almak
ÖÇ-8Belirlenmiş bir konu hakkında İngilizce sunum yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8