Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve ilköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini tanımlayabilmeleri ile özel yetenek tanımlarını, kuramsal yaklaşımları, özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini, gelişimlerini ve tanılama süreçlerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. 


Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İzlence & Derse Giriş & Video Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
2. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
3. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
4. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
5. Hafta Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
6. Hafta Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
7. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
8. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Okuma Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
9. Hafta arasınav
10. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
11. Hafta Öğrenme Güçlüğü ve Matematik Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
12. Hafta Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
13. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
14. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
15. Hafta Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelecek Kaygıları Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
16. Hafta final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
ÖÇ-2Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar.
ÖÇ-3Öğrenme güçlüğü ile tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar
ÖÇ-4Erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-5İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemlerini tanımlar.
ÖÇ-6İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin yazma problemlerini tanımlar.
ÖÇ-7İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin matematik problemlerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75 
ÖÇ 76 
ÖÇ 77