Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil VI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI6001 3 Yabancı Dil VI 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Öğrencilere orta düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kazandırmak. Günlük rutinlerini anlatabilme, çevresel zorluklara karşı planlar yapma, iklim koşulları hakkında konuşabilme, arkadaşlık ilişkileri hakkında konuşabilme, zorunluluk hakkında konuşabilme, hukuk ve bürokrasi hakkında konuşabilme, seviyesine göre okuduğu bir parçadan kelime tahmin edebilme, okuma parçasındaki soruları cevaplayabilme, konusu hakkında yorum yapabilme, dinlediği bir diyalogta temel bilgileri cevaplayabilme, geçmiş hakkında konuşabilme, gelecek hakkında planlar yapabilme, başkalarına öneriler verebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill IV ve V dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Eş Koşullar Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İŞLETME GRUBU: ÇARŞAMBA SAAT:15:00-17:45 Derslik: 4C-16; İKTİSAT GRUBU: CUMA SAAT:14:00-16:45 Derslik: 4C-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri İşletme: Bilge Kıran - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01 İktisat: Mehmet Altay - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar Global Intermediate Teacher's Book& Student's Book, e- Workbook, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar  

Çeşitli grammar kitapları, hoca materyalleri, handoutlar,etc.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Seçme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Unite 4: Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Unite 5: Law and Order
8. Hafta Vize Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Unite 6: Seen and heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Sunumlar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Tekrar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Gelecek hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Okunan makaleyi kavrayabilecek, üzerinde yorum yapabilecek ve hakkında tartışabilecek düzeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--