Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI3001 3 İngilizce III 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
  Öğrenilmiş olan Temel zamanları tekrar ederek pekiştirmek, orta düzeyde bir makaleyi okuyup anlayabilmek, Temel Dil bilgisi kurallarının tamamına vakıf olmak, belirli konularda ‘’Giriş-Gelişme-sonuç’’ biçiminde kurallara uygun kompozisyon yazmak
Ön Koşullar YDI1001 ve YDI2001 derslerini başarmış olmak.
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Okt. Özay ŞEKER
Asistanlar Okt. Dilek MURATLI, Okt. Seval SARIYILDIZ, Okt. Bilge KIRAN, Okt. Aysun Tokel AĞAN, Okt. Feride Z. GÜDER
Ders Gün,Saat ve Yeri SALI, 09:00-11:45, Eski MYO Binası Asma Kat (201)
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 14:00-16:00, Eski MYO Binası Asma Kat (204)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, Soru-cevap-sonuç çıkarma, Reading Comprehension, yazma geliştirme amaçlı yazı çalışmaları-hikaye tamamlama ve çözümleme, sunum yaparak öğrenileni kavratma yöntemleri.
Temel Kaynaklar -English Result Pre-Intermediate Student's Book, Workbook, Student's MultiROM
Diğer Kaynaklar -http://www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta To be kalıbı ile ilgili soru biçimleri, yardımcı fiillerin tekrarı Sözlü anlatım
2. Hafta ‘’How’’ ve ‘’What’’ soru kelimleri ile soru kalıpları Sözlü anlatım
3. Hafta Geçmiş kalıpları ile ilgili cümleler. Sözlü anlatım
4. Hafta Used To kalıbı. Sözlü anlatım
5. Hafta Hikayeli geçmiş zaman kalıpları ile beraber hikaye yazma Sözlü anlatım
6. Hafta Sayılabilir-sayılamayan isimler ile ilgili çalışmalar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sıfatlar ve sayı belirteçleri Sözlü anlatım
9. Hafta Geniş zaman kalıbı Sözlü anlatım
10. Hafta Geçmiş Zaman (di’li) ile geniş zaman kıyaslaması. Sözlü anlatım
11. Hafta Gelecek Zaman kalıpları, olumlu olumsuz cümle şekilleri Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenilen zamanların pekiştirme çalışmaları Sözlü anlatım
13. Hafta Sıfat derecelendirmeleri Sözlü anlatım
14. Hafta Konu tekrarı. Öğrenilen zamanların tümünün karışık alıştırmalar ile pekişmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Kısa sınav(lar) 2 15
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 45


ÖÇ-1Zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek
ÖÇ-2Okunan makaleyi kavrayabilecek, inceleyebilecek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-3İfade biçimleri kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek
ÖÇ-4Okuduğu ya da dinlediği bilgileri yorumlayabilecek
ÖÇ-5Okunan parça ve paragrafları gözden geçirerek, kıyaslayarak ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--