Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları, kuramsal temelleri ve aşamaları açıklayabilmeleri, dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modellerini eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilmeleri ve öğretmenlik alanında uygulanmakta olan eğitim programlarını  program geliştirme sürecinin öğeleri ve aşamaları ölçütlerine göre değerlendirebilmeleridir. 

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar Eğitim programı, öğretim programı ve ders programı kavramlarının tanımı ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler. Posner’ın program türleri Programın temel öğelerinin genel tanımı Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
2. Hafta Program geliştirmenin kuramsal temelleri Toplumsal yapı – Politik yapı – Doğa, Düşünsel, Sanatsal, Bilimsel ve Teknik gelişmeler, Ekonomi, Psikolojik temeller, Felsefi temeller Etkili bir eğitim programının özellikleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
3. Hafta Program geliştirmenin planlanması -Çalışma gruplarını oluşturulması -Çalışma planının yapılması -İhtiyacın saptanması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
4. Hafta Program tasarısı hazırlama - Program tasarım yaklaşımın belirlenmesi -Program geliştirme modelinin belirlenmesi -Dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modelleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
5. Hafta Program tasarısı hazırlama- Bağlam ve Hedefler -Hedeflere yön veren ilkeler -Hedeflerin dikey ve yatay sıralaması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
6. Hafta Program tasarısı hazırlama- Bağlam ve Hedefler -Hedeflerin dikey ve yatay sıralaması -Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel hedef basamakları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
7. Hafta Program tasarısı hazırlama- İçerik -İçerik seçiminde dikkate alınacak ölçütler -İçerik düzenleme yaklaşımları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Program tasarısı hazırlama- İçerik -İçerik seçiminde dikkate alınacak ölçütler -İçerik düzenleme yaklaşımları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
10. Hafta Program tasarısı hazırlama- Eğitim Durumları -Öğrenme yaşantılarını etkileyen faktörler -Eğitim durumunun özellikleri - Bir derste yapılması gereken öğretim etkinlikleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
11. Hafta Program tasarısı hazırlama- Eğitim Durumları -Öğrenme yaşantılarını etkileyen faktörler -Eğitim durumunun özellikleri - Bir derste yapılması gereken öğretim etkinlikleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
12. Hafta Program tasarısı hazırlama- Ölçme-Değerlendirme Süreci -Temel ölçme-değerlendirme kavramları -Ölçme-değerlendirme sürecini düzenlerken dikkat edilmesi gereken ilkeler - Değerlendirmede kullanılabilecek ölçme araçları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
13. Hafta Geliştirilen programın denenmesi - Uygulamanın planlanması - Denenen programın ve öğretim materyallerinin değerlendirilmesi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
14. Hafta Programın değerlendirilmesi -Değerlendirmenin planlanması -Değerlendirmenin yapılması ve sonuçların duyurulması -Değerlendirmenin değerlendirilmesi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri-
15. Hafta Final sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Program geliştirme ile ilgili temel kavramların anlamlarını bilir ve açıklar.
ÖÇ-2Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar ve tartışır.
ÖÇ-3Eğitim programının temel öğelerini ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ-4Program geliştirme sürecinin her bir aşamasında yapılması gereken işlemleri bilir ve açıklar.
ÖÇ-5Dünyada ve Türkiye’deki program geliştirme modellerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-6Hedefler, hedef davranışlar, içerik, öğretme-öğrenme durumları ve ölçme değerlendirme durumları ile ilgili kavram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ-7Öğretmenlik alanı ile ilgili bilişsel, duyuşsal ve devinişsal hedef alanlarına uygun kazanımlar söyler/yazar.
ÖÇ-8İçeriğin seçimi ve düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklar ve öğretmenlik alanı ile ilişkilendirerek örneklendirir.
ÖÇ-9Bir derste yapılması gereken öğretim etkinliklerini açıklar ve öğretmenlik alanı ile ilişkilendirerek örneklendirir.
ÖÇ-10Öğretmenlik alanı ile ilgili olan MEB eğitim programlarını program geliştirme basamaklarını ve program öğelerinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri ölçüt alarak değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75 
ÖÇ 76 
ÖÇ 77 
ÖÇ 78 
ÖÇ 79 
ÖÇ 80 
ÖÇ 81 
ÖÇ 82 
ÖÇ 83 
ÖÇ 84 
ÖÇ 85 
ÖÇ 86 
ÖÇ 87 
ÖÇ 88 
ÖÇ 89 
ÖÇ 90 
ÖÇ 91 
ÖÇ 92 
ÖÇ 93 
ÖÇ 94 
ÖÇ 95 
ÖÇ 96 
ÖÇ 97 
ÖÇ 98 
ÖÇ 99 
ÖÇ 100 
ÖÇ 101 
ÖÇ 102 
ÖÇ 103 
ÖÇ 104 
ÖÇ 105 
ÖÇ 106 
ÖÇ 107 
ÖÇ 108 
ÖÇ 109 
ÖÇ 110