Okul öncesi eğitimi alanında oyun ve oyuncak arasındaki ilişkiyi gerçekleştirebilmek, pedagojik niteliklere sahip oyun ve oyuncakları tasarlayabilmek, gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyuncakları tasarlayabilmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 9.00-12.45, 4D0406,Salı,14.00-17.45,4D0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım ve Uygulama
Temel Kaynaklar
Yalçınkaya, T. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Eğitici Oyun ve Oyuncak Yapımı, İstanbul: Esin Yayınevi.
-Goldstein, J. H. (1994). Toys, play, and child development. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar
Yalçınkaya, T. ve Yalçınkaya, Ç. D. (2004) Okul Öncesi Dönemde Artık Malzemeyi Değerlendirerek Yapılan Oyuncaklar, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
-Poyraz, H. (1999) Okulöncesi Dönemde oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık
-Aksoy, A.B. ve Çiftçi, H.D. (2008) Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Oyun ve oyuncağın kuramsal temelleri.
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Oyun ve oyuncağın tarihsel gelişimi.
Sözlü Anlatım
3. Hafta
0-3 yaş arası oyun ve oyuncakların özellikleri.
Sözlü Anlatım
4. Hafta
3-6 yaş arası oyun ve oyuncakların özellikleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Gelişim alanlarına göre oyun ve oyuncakların özellikleri.
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Oyun ve oyuncağın pedagojik değeri
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Oyuncağın tasarımında kullanılan materyaller ve özellikleri
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
0-3 yaş çocuklara yönelik oyun ve oyuncak tasarlama
Uygulama
10. Hafta
0-3 yaş çocuklara yönelik oyun ve oyuncak tasarlama
Uygulama
11. Hafta
Gelişim alanlarına uygun oyun ve oyuncak geliştirme
Uygulama
12. Hafta
Gelişim alanlarına uygun oyun ve oyuncak geliştirme
Uygulama
13. Hafta
Öğrenme merkezlerine uygun oyuncak tasarlama
Uygulama
14. Hafta
Artık materyallerden oyuncak geliştirme
Uygulama
15. Hafta
Oyun ve oyuncağı niteliğine göre değerlendirme
Uygulama
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Okul öncesi eğitimde oyun ve oyuncağın önemini bilir.
ÖÇ-2
Oyuncağı pedagojik niteliğine göre değerlendirir.
ÖÇ-3
Çocuğun gelişimine uygun oyun ve oyuncak tasarlar.
ÖÇ-4
Çocukların yaşına uygun oyun ve oyuncak tasarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.