Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kozmik Yolculuk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FİZU0007 1 Kozmik Yolculuk 2/0/0 --SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi  kavramak
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00-15:00, 3B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Dursun Koçer, Pazartesi 13:00 3A-6
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Multimedya anlatım, simülasyon gösterimi, gözlem, gezi.
Temel Kaynaklar -"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar -

- “Astronomy Today”,  8th Edition,  E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk Anlatım, Multimedya
2. Hafta Modern Bilimin Doğuşu Anlatım, Multimedya
3. Hafta Yer: Uzaydaki Evimiz Anlatım, Multimedya
4. Hafta Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam Anlatım, Multimedya
5. Hafta Teleskoplar: Gökbilimin Araçları Anlatım, Multimedya
6. Hafta Güneş Sistemi ve Ötesi Anlatım, Multimedya
7. Hafta Uzay Araştırmaları Anlatım, Multimedya
8. Hafta Yıldızımız Güneş Anlatım, Multimedya
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler Anlatım, Multimedya
11. Hafta Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü Anlatım, Multimedya
12. Hafta Nötron Yıldızları ve Karadelikler Anlatım, Multimedya
13. Hafta Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal Anlatım, Multimedya
14. Hafta Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı Anlatım, Multimedya
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--