Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi kavramak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
-"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar
-
- “Astronomy Today”, 8th Edition, E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk
Anlatım, Multimedya
2. Hafta
Modern Bilimin Doğuşu
Anlatım, Multimedya
3. Hafta
Yer: Uzaydaki Evimiz
Anlatım, Multimedya
4. Hafta
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam
Anlatım, Multimedya
5. Hafta
Teleskoplar: Gökbilimin Araçları
Anlatım, Multimedya
6. Hafta
Güneş Sistemi ve Ötesi
Anlatım, Multimedya
7. Hafta
Uzay Araştırmaları
Anlatım, Multimedya
8. Hafta
Yıldızımız Güneş
Anlatım, Multimedya
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler
Anlatım, Multimedya
11. Hafta
Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü
Anlatım, Multimedya
12. Hafta
Nötron Yıldızları ve Karadelikler
Anlatım, Multimedya
13. Hafta
Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal
Anlatım, Multimedya
14. Hafta
Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı
Anlatım, Multimedya
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.