Bu dersin amacı öğrencilerin akademik standardlara uygun araştırma yazıları yazabilmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda gerekli olan önemli çeşitli noktalara, örneğin araştırma sorusu bulma, literatür taraması yapma, kaynakların uygun gösterimi gibi, özellikle değinilecek ve bu konular hem teorik bilgi düzeyinde hem de uygulamada ele alınacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-11:00; Amfi B1- 7
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 11:00-12:00, 4D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Paul D. Leedy and Jeanne Ellis Ormrod, Practical Research: Planning and Design, 2013: Pearson.
Lisa A. Baglione, Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure, and Methods, 2016: Sage.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to the course
Anlatım
2. Hafta
The nature and tools of research
Anlatım
3. Hafta
Finding a research question
Anlatım
4. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Literature Review: What is it and how it should be done?
Anlatım
7. Hafta
Practice to get access to library, online academic sources and databases
Anlatım
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Midterm
10. Hafta
The significance of preparing an acceptable bibliography
Anlatım
11. Hafta
Alternative citation forms –MLA, APA etc.
Anlatım
12. Hafta
Distilling your argument
Anlatım
13. Hafta
Writing a good introduction and conclusion
Anlatım
14. Hafta
Overview and final questions about the research papers
Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
55
Projeler
1
45
ÖÇ-1
İlgi çekici ve önemli bir araştırma sorusu bulabilme
ÖÇ-2
Araştırma sorusuna uygun akademik kaynaklara erişim
ÖÇ-3
Kullanılan kaynakların akademik olarak kabul edilir bir biçimde gösterilmesi
ÖÇ-4
Sosyal bilimlerde araştımanın öneminin kavranması
ÖÇ-5
Düzenli bir akademik yazının unsurlarının ve başlıca özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.