Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:

- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,

- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,

- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,

- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 17:00 - 18:50 AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar -Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar -Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Tanışma diyalogları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta İyelik sıfatları. Kimin? sorusu. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta İsimlerin çoğul halleri. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Sıfatlar. Renkler. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta İşaret sıfatları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--