Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:
- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,
- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,
- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,
- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 17:00 - 18:50
AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
-Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar
-Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Tanışma diyalogları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
İyelik sıfatları. Kimin? sorusu.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
İsimlerin çoğul halleri.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Sıfatlar. Renkler.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
İşaret sıfatları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.