Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
BU DERSİN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN; BAŞTA DEPREM OLMAK ÜZERE TÜM AFETLERE KARŞI FARKINDA OLMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ , AĞIRLIKLI OLARAK DA  DEPREM RİSK VE TEHLİKELERİNİ EN  AZA İNDİRGEMEYİ ÖĞRENMELERİ,
PRATİKTE YAPISAL VE YAPISAL OLMAYAN HASARLARI AZALTMAYI ÖĞRENMELERİ VE DOĞRU DAVRANIŞ ALIŞKANLIĞINI KAZANMALARI AMAÇLANMAKTADIR.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta AFET YÖNETİMİ Sunum
2. Hafta AFET ZARARLARININ AZALTILMASI Sunum
3. Hafta DEPREMDEN KORUNMA BILINCINE GİRİŞ Sunum
4. Hafta DEPREMDEN KORUNMA BILINCI Sunum
5. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 1 Sunum
6. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 2 Sunum
7. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 3 Sunum
8. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 4 Sunum
9. Hafta YAPISAL OLMAYAN TEHLIKELERI AZALTMA: Y.O.T.A ÖĞRETILERI 1 Sunum
10. Hafta qDOĞAL AFET ZARARLARININ AZALTILMASINDA GÜVENLİ DAVRANIŞ ÖĞRETİLERİ VE İLKELERİ Sunum
11. Hafta KORUNMA KÜLTÜRÜNDE TEMEL ÖĞRETILER Sunum
12. Hafta İLK YARDIMIN BİLGİLERİ Sunum
13. Hafta İLK YARDIMIN TEMEL ÖĞRETİLERİ Sunum
14. Hafta SIVIL SAVUNMA ÖĞRETİLERİ Sunum
15. Hafta TOPLUM LİDERLERİNİ BİLİNÇLENDİRME Sunum
16. Hafta DİĞER DOĞAL AFETLER; SEL, TOPRAK KAYMASI, YANGIN, ÇIĞ. Sunum
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 70


ÖÇ-120. YY IN ÖNEMLİ DEPREMLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ-2AVRUPA MAKRO SİSMİK DEPREM ÖLÇEĞİNİN YORUMLANMASI
ÖÇ-3AFET BİLİNCİ KAVRAMI
ÖÇ-4DEPREMDEN KORUNMA BİLİNCİNİN ÖNEMİ
ÖÇ-5 DEPREM TEHLİKELERİ VE RİSKLERİ
ÖÇ-6DEPREM RİSKLERİNİN AZALTILMA YÖNTEMLERİ
ÖÇ-7YAPISAL BİLİNÇ
ÖÇ-8YAPISAL OLMAYAN TEHLİKELERİN AZALTILMASI
ÖÇ-9DEPREM ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ DOĞRU DAVRANIŞLAR
ÖÇ-10AİLE AFET HAZIRLIK PLANI YAPILMASI
ÖÇ-11DEPREM EGZERSİZLERİ
ÖÇ-12PSİKOLOJİK DESTEĞİN ÖNEMİ
ÖÇ-13AFET SONRASI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
ÖÇ-14TOPLUMDA AFET GÖNÜLLÜLÜĞÜ KAVRAMININ ÖNEMİ
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--