Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI3001 3 İngilizce III 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
  Öğrenilmiş olan Temel zamanları tekrar ederek pekiştirmek, orta düzeyde bir makaleyi okuyup anlayabilmek, Temel Dil bilgisi kurallarının tamamına vakıf olmak, belirli konularda ‘’Giriş-Gelişme-sonuç’’ biçiminde kurallara uygun kompozisyon yazmak
Ön Koşullar YDI1001 ve YDI2001 derslerini başarmış olmak.
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Okt. Özay ŞEKER
Asistanlar Okt. Dilek MURATLI, Okt. Seval SARIYILDIZ, Okt. Bilge KIRAN, Okt. Aysun Tokel AĞAN, Okt. Feride Z. GÜDER
Ders Gün,Saat ve Yeri SALI, 09:00-11:45, Eski MYO Binası Asma Kat (201)
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 14:00-16:00, Eski MYO Binası Asma Kat (204)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, Soru-cevap-sonuç çıkarma, Reading Comprehension, yazma geliştirme amaçlı yazı çalışmaları-hikaye tamamlama ve çözümleme, sunum yaparak öğrenileni kavratma yöntemleri.
Temel Kaynaklar -English Result Pre-Intermediate Student's Book, Workbook, Student's MultiROM
Diğer Kaynaklar -http://www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta To be kalıbı ile ilgili soru biçimleri, yardımcı fiillerin tekrarı Sözlü anlatım
2. Hafta ‘’How’’ ve ‘’What’’ soru kelimleri ile soru kalıpları Sözlü anlatım
3. Hafta Geçmiş kalıpları ile ilgili cümleler. Sözlü anlatım
4. Hafta Used To kalıbı. Sözlü anlatım
5. Hafta Hikayeli geçmiş zaman kalıpları ile beraber hikaye yazma Sözlü anlatım
6. Hafta Sayılabilir-sayılamayan isimler ile ilgili çalışmalar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sıfatlar ve sayı belirteçleri Sözlü anlatım
9. Hafta Geniş zaman kalıbı Sözlü anlatım
10. Hafta Geçmiş Zaman (di’li) ile geniş zaman kıyaslaması. Sözlü anlatım
11. Hafta Gelecek Zaman kalıpları, olumlu olumsuz cümle şekilleri Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenilen zamanların pekiştirme çalışmaları Sözlü anlatım
13. Hafta Sıfat derecelendirmeleri Sözlü anlatım
14. Hafta Konu tekrarı. Öğrenilen zamanların tümünün karışık alıştırmalar ile pekişmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Kısa sınav(lar) 2 15
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 45


ÖÇ-1Zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek
ÖÇ-2Okunan makaleyi kavrayabilecek, inceleyebilecek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-3İfade biçimleri kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek
ÖÇ-4Okuduğu ya da dinlediği bilgileri yorumlayabilecek
ÖÇ-5Okunan parça ve paragrafları gözden geçirerek, kıyaslayarak ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--