Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EĞİTİME GİRİŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0001 1 EĞİTİME GİRİŞ 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı- 10:00-11:50, BK L-03
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 09.00, Salı 14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay, film eleştirisi. 
Temel Kaynaklar Keskinkılıç, Kadir (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem A Yayıncılık, Ankara.

Oktay, Ayla (Editör) (2015). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.


3-     Demirel, Özcan; Kaya, Zeki (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.

4-     Erden, Münire (2008). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayınevi, Ankara.

5-     Yavuz, Mustafa (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.

Çelikkaya,  Hasan (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş Eğiticilik ve Öğretmenlik. Nobel Yayınevi, Ankara. 

Diğer Kaynaklar -Eğitim bilimleri alanlında yazılmış ve hakemli dergide yayımlanmış bilimsel makaleler dersin kaynağıdır. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, dersin amacı, ölçme-değerlendirme sürecinin açıklanması Ön hazırlık gerektirmiyor
2. Hafta Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar Kitaptan ilgili bölüm okunacak. “Türkiye’de ezberci öğretim ve nedenleri” adlı makale okunacak. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3174
3. Hafta Okul ve Sınıfın özellikleri kitaptan İlgili bölümlerin okunması
4. Hafta Meslek olarak öğretmenlik Kitaptan ilgili konuların okunması
5. Hafta Eğitim Bilmlerinde yöntem Cats’e yüklenmiş olan podcast izlenecek, eğitimle ya da program alanınızla ilgili güncel (Son 2 yıl içinde yayınlanmış) bir araştırma makalesi bulunacak ve incelenecek.
6. Hafta Eğitimin yasal temelleri Anayasada eğitim ile ilgili maddeler (Madde 42; Madde 24; Madde 62) ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu okunacak.
7. Hafta Eğitimin toplumsal temelleri Kitaptan ilgili bölüm okunacak. “Toplumsal Değişme ve Eğitim: Temel İlişkiler, Çelişkiler, Tartışmalar” adlı makale okunacak. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/73929
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimin Psikolojik temelleri Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10. Hafta Eğitimin Psikolojik temelleri Kitaptan İlgili bölümlerin okunması
11. Hafta Eğitimin felsefi temelleri Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12. Hafta Eğitimin politik temelleri Kitaptan ilgili konuların okunması
13. Hafta Film analizi .... filmi izlenecek ve analizi yapılacak
14. Hafta Eğitimin ekonomik temelleri İKitaptan igili bölümlerin okunması ve podcast izlenmesi
15. Hafta Güncel konular ve tartışma
16. Hafta Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Eğitim ve diğer bilimler arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ-2Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-3Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4Etkili öğretmen niteliklerini sıralar.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4