Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
RPD 2001 2 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Bu dersin amacı merkezi ve periferal sinir sisteminin yapısı, davranışı ve algılamayı sağlayan sistemleri, cinsellik, saldırganlık, uyku, açlık susuzluk gibi içgüdü ve ihtiyaçların fizyolojik temelleri, hormonlar, içsel saatler, öğrenme ve hafızanın fizyolojik ve nöro-anatomik temelleri, İnsan davranışları, ruhsal hastalıklar ve sinir siteminin yapısı ve nöro-kimyası arasındaki ilişki hakkında bilgi vermektir

Ön Koşullar Fizyolojik Psikoloji
Eş Koşullar Fizyolojik Psikoloji
Özel Koşullar Ders devamını sağlamayan öğrenci sınavlara girmiş bile olsa ders notu F olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Uzm. Dr. Nedim Havle
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe günler 13:00-14:50 BK A 202
Görüşme Saatleri ve Yeri nedimhavle@yahoo.com adresine yazabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Slaytlar ve ders sunumları

Temel Kaynaklar  

Temel Biyolojik Psikoloji – Jim Barnes. Çeviri Editörü: Prof.Dr.Ahmet Altındağ Nobel Yayınevi 2014 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sinir sisteminin organizasyonu anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
2. Hafta Nöroanatomi ve Beyin Haritalama anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
3. Hafta Genler ve Evrim anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
4. Hafta Beyin gelişimi ve Plastisitesi anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
5. Hafta Duyu Sistemleri anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
6. Hafta Motor Kontrol ve Hareket anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
7. Hafta Güdülenmenin Biyopsikolojisi anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
8. Hafta Uyku ve Biyolojik Ritmler anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
9. Hafta Duyguların Biyopsikolojisi anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
10. Hafta Bellek, Öğrenme ve Amnezi anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
11. Hafta Lateralizasyon ve Lisan anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
12. Hafta Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri-1 anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
13. Hafta Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri-2 anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
14. Hafta Soru Cevap anlatım , interaktif etkileşim , tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnsan beyninin gelişimini anlar.
ÖÇ-2Beynin işlevlerini tanımlar.
ÖÇ-3Fizyolojik ve psikolojik süreçler arasında bağlantı kurar.
ÖÇ-4Sinir sisteminin yapısını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4