Lisans
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KAPSAYICI EĞİTİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0027 KAPSAYICI EĞİTİM 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Kapsayıcı eğitim kavramını açıklayabilecektir.

 

2. Kapsayıcı eğitim kavramının felsefi, sosyolojik ve psikolojik temellerini açıklayabilecektir.

 

3. Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarının farkına varabilecektir.  

 

4. Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları ile ilgili farkındalık kazanabilecektir.

 

5. Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamalarına yönelik farkındalık kazanabilecektir.  

 

6. Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar ve çokkültürlülük üzerine analizler yapabilecektir.  

 

7. Kapsayıcı eğitim kapsamında mülteci çocukların eğitiminde odaklanılan konuları irdeleyebilecektir.  

 

8. Kapsayıcı Eğitim ile ilgili güncel tartışmaları analiz edebilecektir.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Seray Tatlı Dalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYILDA AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sunus yoluyla ogretim\soru cevap/tartisma
Temel Kaynaklar -Kapsayici egitim kitaplari ile ogretim elemani tarafindan CATSe yuklenecek diger kaynaklar
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kapsayici egitime giris Duz anlatim\soru cevap
2. Hafta Kapsayici egitim kavraminin felsefi sosyolojik ve psikolojik temelleri Duz anlatim\soru cevap
3. Hafta Kapsayici egitimin hukuki dayanaklari Duz anlatim\soru cevap
4. Hafta Kapsayici egitimin hedefleri icerigi ve uygulamaya yansimalari Duz anlatim\soru cevap
5. Hafta Kapsayici degerlendirme Duz anlatim\soru cevap
6. Hafta Kapsayici egitim yaklasim ve uygulamalari Duz anlatim\soru cevap
7. Hafta Kapsayici egitimde dezavantajli gruplar Duz anlatim\soru cevap
8. Hafta Ara sinav
9. Hafta Kapsayici egitim ve multeci cocuklarin egitimi Duz anlatim\soru cevap
10. Hafta Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari Duz anlatim\soru cevap
11. Hafta Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari Ogrenci sunumlari
12. Hafta Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari Ogrenci sunumlari
13. Hafta Kapsayici egitim programlarina uygun sinif uygulamalari Ogrenci sunumlari
14. Hafta Donem sonu sinavi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11.a. Kapsayıcı eğitimi tanımlar. 1.b. Kapsayıcı eğitim kavramının kapsamını açıklar. 1.c. Kapsayıcı eğitim kavramının özel eğitim, bütünleştirilmiş eğitim ve kaynaştırma eğitiminden farklı yönlerini tartışır.
ÖÇ-22.a. Kapsayıcı eğitim kavramının felsefi temellerini açıklar. 2.b. Kapsayıcı eğitim kavramının sosyolojik temellerini açıklar. 2.c. Kapsayıcı eğitim kavramının psikolojik temellerini açıklar.
ÖÇ-33.a. Kapsayıcı eğitim ile ilgili uluslararası yasal düzenlemeleri tanır. 3.b. Kapsayıcı eğitim ile ilgili ulusal yasal düzenlemeleri tanır.
ÖÇ-44.a. Kapsayıcı eğitimin hedeflerinin neler olması gerektiğini sorgular. 4.b. Kapsayıcı eğitimin içeriğinin nelerden oluşması gerektiğine karar verir. 4.c. Kapsayıcı öğretim uygulamalarının nasıl olması gerektiğini tartışır. 4.d. Türkiye’deki öğretim programlarının boyutlarının kapsayıcı eğitim kavramı çerçevesinde inceler.
ÖÇ-55.a. İnsan hakları temelli yaklaşımı kavrar. 5.b. Çokkültürlü yaklaşımı kavrar. 5.c. Kültürlere duyarlı eğitimi kavrar. 5.d. Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarını kavrar. 5.e. Farklılıkları olan öğrencilerin eğitimine yönelik çıkarımlarda bulunur. 5.f. Öğretmen ve öğrencilerin kültürel farklılıkları ve bunlarla baş etme yollarını sorgular.
ÖÇ-66.a. Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı grupların farkına varır. 6.b. Kapsayıcı eğitim bağlamında dezavantajlı grupların yaşadığı sorunları analiz eder. 6.c. Kapsayıcı eğitimde çokkültürlü eğitimin önemini tartışır.
ÖÇ-77.a. Mülteci çocukların eğitiminde dünyadaki uygulamaları inceler. 7.b. Mülteci çocukların eğitiminde Türkiye’deki uygulamaları inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
PÇ-2Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular.
PÇ-3Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır.
PÇ-4Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır.
PÇ-5Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder.
PÇ-6Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar, projeler yürütür, etkinlikler düzenler.
PÇ-7Eğitim ortamlarında öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini, etkili öğrenme stratejilerini ve bunların okul, sınıf ve diğer ortamlarda nasıl kullanılacağını bilir ve etkili öğrenme süreci için uygun sınıf ve okul yönetimini bilir.
PÇ-8Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir.
PÇ-9Temel psikolojik danışmanlık becerilerini bilir, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
PÇ-10Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı teorileri bilir.
PÇ-11Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli test ve test dışı teknikleri bilir, sık kullanılan test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini açıklar.
PÇ-12Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilir. Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alarak toplumu bilgilendirme amaçlı konferans, panel, kongre vb. etkinliklerin düzenlenmesinde sorumluluk alabilir. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilir ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÇ-13Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir.
PÇ-14Program geliştirme ve değerlendirmenin öğelerini ve süreçlerini kavrar. Program geliştirme modellerini açıklar ve program tasarlar.
PÇ-15Klasik ve çağdaş Kişilik ve Psikolojik Danışma Kuramlarının temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışını ve danışma sürecini açıklayabilir.
PÇ-16Okul rehberlik servisinin çalışma ilkelerini, planlama ve takip süreçlerini, raporlama formatlarını açıklayabilir. Sınıf rehberlik etkinliklerini planlayabilir, uygulayabilir, öğrenciden geribildirim alabilir ve değerlendirme yapabilir. Bir konuda bir öğrenci veya veli kitlesine yönelik psiko-eğitsel çalışmalar yürütebilir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6                
ÖÇ 7