Staj programının amacı çalışma dünyası ile yüzleşmeye hazır mezunlar üretmektir. Ayrıca staj ile işverenlerin talep ettikleri, üniversitede dersler ile öğrenilen bilgileri çalışma dünyasına aktarabilecek bilgi dolu, yetenekli ve tecrübeli öğrenciler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Basri Erdoğan
Asistanlar
Akademik Danışmanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10:00-11:00, 2D11
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10:00-11:00, 2D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uygulama ve demonstrasyon
Temel Kaynaklar
Kuruma baglı olan kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
2. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
3. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
4. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
5. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
6. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
7. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
8. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
9. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
10. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
11. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
12. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
13. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
14. Hafta
Staj teslimi
Staj teslimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Staj
1
100
ÖÇ-1
Çalışma alanlarına ilişkin bilgilerinin alıştırmasını yapabilirler
ÖÇ-2
Kazandıkları pratik deneyimleri ile üniversite dersleri arasındaki ilişkiyi kurabilirler
ÖÇ-3
İşverenlerin ihtiyaçları doğrultusunda istenen Sosyal yetenekleri tanımlayabilir ve gösterebilirler
ÖÇ-4
Rekabete dayalı iş dünyası için kendilerini efektif bir biçimde ifade edebilirler
ÖÇ-5
Çalışma alanındaki gereklilikleri tanımlayabilirler
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.