Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Radyo, Televizyon ve Sinema
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Spor Medyası

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STV7008 Spor Medyası 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı



Bu ders spor, medyasının dünyada ve Türkiye’de gelişimini izleyerek, farklı kitle iletişim araçları ile nasıl şekil aldığını, örnekler üzerinden inceleyecektir. Dönem içerisinde Türkiye’de spor medyasını şekillendiren önemli kişilikler de derse konu olarak gelecektir.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri .
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnekler üzerinden spor medyasının gelişimine bakmak, spor medyasında çalışan insanlardan doğrudan bilgi almak, uygulamada dikkat edilmesi noktaları öğrenmek.
Temel Kaynaklar
Pascal Boniface. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul:NTV Yayınları, 2008

Volkan Ekin. Türkiye’de Spor ve Medya. İstanbul: Köprü Kitapları, 2014.

Diğer Kaynaklar
Hakan Katırcı ve Metin Argan. Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş ve içerik hakkında genel bilgilendirme Sözlü anlatım
2. Hafta Bir habercilik biçimi olarak spor medyası Sözlü anlatım
3. Hafta Spor medyasının gelişimi: basın ve televizyon Sözlü anlatım
4. Hafta Örneklerin incelenmesi Sözlü anlatım
5. Hafta Türkiye’de spor medyasında önemli kişilikler Sözlü anlatım
6. Hafta Spor medyasında çalışan birinin derse katılımı, söyleşi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Türkiye’de spor medyasında futbolun önemi Sözlü anlatım
9. Hafta Sporun maliyesi, futbolun ekonomisi Sözlü anlatım
10. Hafta Olimpiyat Oyunları ve Dünya Kupası’nda spor medyasının rolü Sözlü anlatım
11. Hafta Olimpiyat Oyunları ve Dünya Kupası’nda spor medyasının rolü Sözlü anlatım
12. Hafta Spor Hukuku Sözlü anlatım
13. Hafta Dijital medya döneminde spor haberciliği: sosyal medya ve blogların önemi Sözlü anlatım
14. Hafta Öğrenci sunumları Sözlü anlatım
15. Hafta Öğrenci sunumları Sözlü anlatım
16. Hafta Tekrar Sözlü anlatım
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 40


ÖÇ-11 – Spor medyasının tarihi gelişimini öğrenecektir.
ÖÇ-22 – Spor-medya ilişkisine dair temel tartışmaları kavrayacaktır.
ÖÇ-33 – Spor haberciliğinin farklı kitle iletişim araçları doğrultusunda püf noktalarına hâkim olacaktır
ÖÇ-44 – Spor medyasında çalışan önemli kişiler ile bağlantılar kurmuş olacaktır.
ÖÇ-55 – Haber kaynakları olarak alandaki ulusal ve uluslararası kurumları tanıyacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3 Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9 Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12 Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5