Ders kapsamında, iletişim çalışmaları alanında temel yaklaşımlardan biri olan Kültürel Çalışmaların, doğuşu, yükselişi ve alana katkıları bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Derste filmlerden, reklamlardan, televizyon programları ve televizyon haberlerinden parçalar izletilerek uygulamalı metin çözümleme teknikleri ile ders anlatımı gerçekleşecektir.
Ön Koşullar
.
Eş Koşullar
.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Remziye Köse Özelçi
Asistanlar
Arş. Gör. Emre Fırat
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve medya metinlerinin çözümlenmesi
Temel Kaynaklar
John Storey. “What is Popular Culture.” Cultural Theory and Popular Culture. New York: Routledge Yayınları. 6. Edisyon. 2014 (Türkçe çeviri dersin hocası tarafından sağlanacaktır).
Theodor Adorno. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, Ankara: İletişim Yayınları.
Serpil Kırel, “Eğlence Çalışmanın Uzantısıdır! Sinema ve Kültür Endüstrisi İlişkisi.” Kültürel Çalışmalar ve Sinema. İstanbul: İthaki Yayınları. 2018
Antonio Gramsci. “Popüler Kültür” Gramsci Kitabı - Seçme Yazılar 1916-1935. İstanbul: Dipnot Yayınları. 2012