2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
//
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
--------
Eş Koşullar
YDD0001, Almanca 1
Özel Koşullar
Derse katılım ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ayşe Şaziye Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 17:00-20:00; 4B-04-06(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Filolog Ayşe Ş. Güvenir; salı, 14:30-15:00; 4B, Misafir Öğretim Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi geliştirici
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)
· Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)
· Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch
Diğer Kaynaklar
-A.Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
2. Hafta
Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
3. Hafta
Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki
zaman fiilleri
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
4. Hafta
Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri,
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
5. Hafta
Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri
tanımlama
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
6. Hafta
Vize Sınavı
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
9. Hafta
Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve
diğerlerini tanıtabilme
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
10. Hafta
Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve
medeni durumu
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
11. Hafta
metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
12. Hafta
Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme,
sıfatlar, sayılar
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
13. Hafta
sınav için tekrar
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1 Farklı stratejileri kullanma ÖÇ-2 Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma ÖÇ-3 Kritik düşünme yetisinin kazanılması ÖÇ-4 Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma ÖÇ-5 Farklı olana saygı
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--