Birimden modüle mimari örgütlenmede yaşam mekanlarının oluşum ve organizasyonu ile kurgulanması: Yaşam birim belirleyen temel işlevlerin tanımlanması, fiziksel ve sosyo-kültürel kullanıcı profilinin belirlenmesi, kullanıcı profil ve işlev ilişkilerinin kurularak yaşam modüllerinin oluşturulması, donatı-mekan –çevre ölçek bütünlüğü birim-modül örgütlenmesi, kültürel ve tarihi çevre verileri ile mimari oluşum süreçlerinin kavratılması.
Ön Koşullar
İç Mimarlık Proje I
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
En az %80 ders devamı
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça, Öğr. Gör. Dr. Zeynep Birgönül, Öğr. Gör. Pelin Çetken Duran
Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça Perşembe 09:00-10:00 1A-14
Ar. Gör. Kadir Yesir 1A-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Stüdyo uygulamaları ve kritikleri, tartışma, maket ve modellleme çalışmları, sunum, teknik gezi, demonstrasyon, sergi
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Çalıştay 1: Karşılaşma
Tanışma Etkinliği | Dönem boyunca kullanılacak malzemelerin anlatılması
Uygulama 1: Biçim İşlevi İzler?
Soyutlama (Bireysel)
Seçilen nesnenin analiz edilmesi
Biçim analizi eskizleri (İki boyutlu)
Teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları.
2. Hafta
Biçim analizlerinin tartışılması
Analizler üzerinden iki boyutlu soyutlama çalışmasına başlanması
Stüdyo uygulamaları
3. Hafta
Çalışmaların değerlendirilmesi - Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
U1. 2'ye başlanması
Seçilen nesnenin analiz edilmesi
İşlev analizi eskizleri
Stüdyo uygulamaları
4. Hafta
İşlev analizlerinin tartışılması
Analizler üzerinden üç boyutlu soyutlama çalışmasına başlanması
Çalışmaların değerlendirilmesi - Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları
5. Hafta
Uygulama 1 Teslimi
KISA DEĞERLENDİRME
Uygulama 2.1: Na-modulor | Kot
KONU ANLATIMI: Modulor Kavramı
Eskizler ve fotoğraflar üzerine tartışmalar.
Keşfedilen kotların tartışılması ve haritalandırma çalışmasını yapılması.
Sonuç ürünün sunumu
6. Hafta
Uygulama 2.2: Na-modulor | Askı
Grup Çalışması
Eskiz mankeninin hareketinin belirlenmesi ihtiyaçların anlaşılması.
Eskiz mankeninin askısının oluşturulması. Üç boyutlu tasarım çalışmaları
Stüdyo uygulamaları
7. Hafta
Uygulama 2 Teslimi
KISA DEĞERLENDİRME
Uygulama 3: Beden V2
(Grup Çalışması)
Araştırmalar üzerine tartışma
Temaların ve kavramların tartışılması
Sonuç ürünün sunumu
8. Hafta
VİZE HAFTASI
Değerlendirme
9. Hafta
Çalıştay üzerine tartışmalar
Senaryonun kurgulanması
Poster sunuşları ve senaryo oluşturma, sözlük oluşturma
Stüdyo uygulamaları
10. Hafta
Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları
11. Hafta
Jüri
Değerlendirme.
12. Hafta
Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları
13. Hafta
Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları
14. Hafta
Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
2
50
Derse Devam / Katılım
1
10
Final Teslimi
1
40
ÖÇ-1
Doğal ve yapay çevre verilerinin yaratıldığı mimari kurgulama proje çalışmaları
ÖÇ-2
Doğal çevre bilincine sahip düzenleme ve yaratıcı kurgulama tekniklerinin kullanıldığı çevresel ölçekte plan çalışmaları
ÖÇ-3
Mimari kurgulamaları ifade eden eskiz çalışmaları
ÖÇ-4
Tarihi ve doğal çevrede mimari görme bilincine dayalı eskiz çalışmaları
ÖÇ-5
Mimari Çevre oluşumu maket ve modelleme çalışmaları
ÖÇ-6
Mimari anlatımda etkili sergileme ve sunum çalışmaları
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.