Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MAĞAZA TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0938 MAĞAZA TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Öğrencinin meslek pratiğinde çoklukla karşılaşacağı güncel mağaza tasarımı konusunda fonksiyonel, estetik düşünme becerisinin geliştirilmesi ve tasarım yaklaşımlarıyla ilgili bilgi edinmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gamze AKBAŞ
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sözlü ve Görsel Sunum, Proje
Temel Kaynaklar Berman, B. ve Evans, J.R., 1992. Retail Management: A strategic approach, 5th Edition, Maxwell Macmillan International, New York.

Bolen, W.H., 1988. Contemporary Retailing, Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall, New York.

Green, W., 1986. The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York.

Mun, D., 1981. Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Press.

Ünver, T., 2002. Tüketim- Tasarım İlişkisi ve Tasarımcı Kimliği, Marmara Üniversitesi, İstanbul.

Vercelloni, M., 2003. New Stores in USA 2, Edizioni L’archivolto, Milano.
Diğer Kaynaklar Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve tüketim mekanı olarak mağazanın tanımı. Anlatım Tartışma
2. Hafta Ulusal ve uluslararası ölçekte tüketim mekanlarının geçmişten günümüze gelişimi. Anlatım Tartışma
3. Hafta Mağaza tasarımını oluşturan mimari öğeler ve mekansal organizasyon. Anlatım Tartışma
4. Hafta Mağaza tasarımını oluşturan renk, doku, malzeme, aydınlatma gibi tasarım bileşenleri. Anlatım Tartışma
5. Hafta Mağaza tipleri ve çeşitli analizler. Anlatım Tartışma
6. Hafta Mağaza konseptini ve kimliğini oluşturan kararlar. Anlatım Tartışma
7. Hafta Kurum-kullanıcı-mağaza ilişkisinin irdelenmesi. Anlatım Tartışma
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Yurtiçi ve yurtdışından güncel mağaza tasarımlarının analizi Sözlü-Görsel Sunum
10. Hafta Mağaza tasarımı önerisi için marka seçimi, konu hakkında araştırma yapılması. Sözlü-Görsel Sunum
11. Hafta Mağaza tasarımı önerisi seçilen ve araştırılan konunun ilk tasarım önerilerinin sunulması. Sözlü-Görsel Sunum
12. Hafta Mağaza tasarımı önerisi sunulan ve kabul edilen konunun tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
13. Hafta Mağaza tasarımı önerisi sunulan ve kabul edilen konunun tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
14. Hafta Mağaza tasarımı önerisi sunulan ve kabul edilen konunun tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
15. Hafta Mağaza tasarımı önerisi sunulan ve kabul edilen konunun tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
16. Hafta Değerlendirme Teslim
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60


ÖÇ-1Mağazanın tarihsel gelişimi ve tasarım yaklaşımları hakkında bilgi edinebilme.
ÖÇ-2Mağaza tasarımı temel bileşenlerini kavrama
ÖÇ-3Mağaza konsepti oluşturma prensiplerini edinme
ÖÇ-4Güncel mağaza yaklaşımlarını tanıma
ÖÇ-5Mağaza tasarımında bulunması gereken parametreleri kavrayarak yeni güncel bir tasarım önerisi sunabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12