Ders kapsamında; içmimarlıkta sürdürülebilir tasarımın birleşenleri olan doğal kaynak kullanımı, çevresel teknolojiler ve toplumsal boyutu ile ilgili bütüncül bilginin eleştirel bakış açısı ile verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin çevreye duyarlı tasarım anlayışını mesleki bilgiye dönüştürmesini ve bu konuda eleştirel bakış açısı geliştirmesini sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sorgulama ve deneysel tasarım uygulamaları
Temel Kaynaklar
Jones, L., (2008) Environmentally Responsible Design: Green and Sustainable Design for Interior Designers.
Hoboken, N.J.: Wiley. Kang, M. and Guerin, D. A., (2009) Environmentally Sustainable Interior Design The Characteristics of Interior Designers Who Practice. Environment and Behavior 41: 170-184.
Mayer, H. and Knox, P.L. 2006. Slow Cities: Sustainable Places in A Fast World. Jornal of Urban Affairs, 28 (4), pp.321-334.
Radstrom, S. 2011. A Place Sustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow, Journal of Planning 1, (1), pp.90-113.
Diğer Kaynaklar
Ruff, C. L. ve Olson, M. A., (2009) The Attitudes of interior Design Students Towards Sustainability. International Journal of Technology and Design Education. 19 (1), 67-77.
Zuo, Q., W. Leonard ve E. MaloneBeach., (2010). Integrating Performance-Based Design in Beginning İnterior Design Education: An Interactive Dialog Between The Built Environment and its Context. Design Studies 31, 268-287.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve sürdürülebilirlik kavramının tanıtılması
Sözlü-görsel anlatım
2. Hafta
İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarımın kavramsal çerçevesi ve tarihsel arkaplanı
Sözlü-görsel anlatım
3. Hafta
Çevre, insan, doğa, tasarım ilişkilerarası sorgulama
Sözlü-görsel anlatım
4. Hafta
İçmimari tasarım ve doğa standartlaşan söylemeler-güncel yaklaşımlar
Sözlü-görsel anlatım
5. Hafta
İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu, çevre bilinci, toplumsal hareketler, sakin hareketi
Sözlü-görsel anlatım
6. Hafta
İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu, sakin hareketi
Sözlü-görsel anlatım
7. Hafta
Ara değerlendirme: eleştirel metin yazımı
Sözlü-görsel anlatım
8. Hafta
Proje konusu ile ilgili alan gezisi
Teknik Gezi
9. Hafta
Toplumsal sürdürülebilirlik için proje araştırması ve proje önerileri
Proje-Tartışma
10. Hafta
Projenin konusunun ve konseptinin tartışılması
Proje
11. Hafta
Projenin geliştirilmesi
Proje
12. Hafta
Projenin geliştirilmesi
Proje
13. Hafta
Projenin geliştirilmesi
Proje
14. Hafta
Projenin geliştirilmesi
Proje
15. Hafta
Proje teslimine yönelik çalışmalar
Proje
16. Hafta
Proje teslimi
Teslim
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Yeşil, ekolojik, sürdürebilirlik ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2
İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiyi edinme
ÖÇ-3
İçmimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilme
ÖÇ-4
Çevreye duyarlı tasarımlara eleştirel bakabilme ve çevresel bilinç kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.