Hukukun temel kavram ve ilkeleri, kaynakları, dalları, Türk yargı sistemi ve Türk özel hukuku çerçevesinde öğrenciye genel bir hukuk bilgisi vermek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nazlı Hilal Demir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-15:00, Basın Ekspres Lounge Kat L-02 Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10:00-15:00, Basın Ekspres Yerleşkesi E-mail: nh.demir@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü ve görsel (PowerPoint) anlatım, interaktif katılım, tartışma
Temel Kaynaklar
-OĞURLU, Yücel & GÜRPINAR, Bünyamin; Introduction To Turkish Law, 2.Baskı, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2015
-AYBAY, Rona; An Introduction To Law, 3.Baskı, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2015
-ANSAY, Tuğrul & WALLACE, Don Jr.; Introduction To Turkish Law, 6.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2011
-YAVAŞİ, Mahmut; An Introduction To Turkish Law For Non-Law Students, Dora Yayıncılık, Bursa, 2015
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı, "hukuk" ve "hukuk kuralı" kavramlarının anlamı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Hukukun evrensel ilkeleri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Türk hukukunun yazılı ve yazılı olmayan kaynakları
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Hukukun dalları olarak kamu hukuku ve özel hukuk ayrımı
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yasama, yürütme, yargı erkleri ve Türk yargı sistemi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Türk yargı sistemi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Medeni hukuka giriş ve kişiler hukuku
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Vize haftası
10. Hafta
Aile hukuku
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Miras hukuku
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Eşya hukuku
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Borçlar hukuku
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Dönem içerisinde işlenen konuların özeti ve değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Yarıyıl sonu sınav haftası
16. Hafta
Yarıyıl sonu sınav haftası
17. Hafta
Yarıyıl sonu sınav haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1- "Hukuk" ve "hukuk kuralı" kavramlarını, hukukun evrensel ilkelerini tanımlamak ve açıklamak.
ÖÇ-2
2- Hukuk kurallarını diğer toplumsal kurallarla karşılaştırmak, yorumlamak, hukuk kurallarının toplumsal yaşam içindeki konumunu ve önemini değerlendirmek.
ÖÇ-3
3- Hukukun evrensel ilkelerini açıklamak ve örneklemek.
ÖÇ-4
4- Hukuk kurallarının kaynaklarını tanımak, kaynaklar arasındaki hiyerarşiyi belirlemek ve hukukun farklı dallarını ayırt etmek.
ÖÇ-5
5- Yasama, yürütme, yargı erklerini ve Türk yargı sistemini tanımak.
ÖÇ-6
6- Medeni hukuk alanına ilişkin bazı temel kavram, ilke ve kuralları açıklamak, yorumlamak ve günlük hayat ilişkilerine uygulamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.