Dersin amacı, iş yaşamının önemli bileşenlerinden biri olan pazarlamanın temel ilkelerini öğrencilere tanıtmaktır. Bu derste öğrencilerden, pazarlama uzmanlarının müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermek için nasıl değer yaratıp bunu müşterilere nasıl aktardıklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Öğrenciler aynı zamanda, pazarlamacıların en iyi hizmet verebilecekleri hedef pazarlara nasıl karar verdiklerini ve bu pazarlara uygun ürünleri ve hizmetleri nasıl belirlediklerini öğrenirler. Ürün geliştirme, marka oluşturma, fiyatlandırma stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, promosyon gibi çeşitli konular ele alınır.
- Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama İlkeleri ile ilgili çeşitli makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Evaluating Opportunities in the Changing Market Environment.
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Segmentation and positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
9. Hafta
Segmentation and positioning
Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Focusing Marketing Strategy with Segmentation, Targeting and Positioning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions.
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Business and Organizational Customers and Their Buying Behavior.
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Integrated Marketing Communications and the Changing Media.
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Ethical Marketing in a Consumer-Oriented World.
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler temel pazarlama kavramlarını ve terimlerini öğrenir ve açıklayabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler pazarlama karmasının ne olduğunu ve iş hayatında nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, ticari şirketler ve kâr amacı gütmeyen kurumlar için pazarlamanın önemini anlayıp takdir ederler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, gelecekteki iş dünyasında, pazarlama odaklı bir perspektife sahip olmanın önemini kavrarlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlama stratejileri yaratırken pazar koşulları ile müşteri istek ve ihtiyaçlarını analiz edip değerlendirebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.