ÖÇ-1 | Uluslararası ticaret teorisini ve politikasını orta düzeyde kavrayacaklardır.
| ÖÇ-2 | Ülkeler, firmalar ve bireyler açısından ticaret yapılmasının sebepleri ve ticaretten sağlanan faydaları açıklayabileceklerdir.
| ÖÇ-3 | Kimi ülkelerin neden diğerlerinden daha fazla ticarette rekabetçi avantaja sahip olduğunu tartışabileceklerdir.
| ÖÇ-4 | Ticaret politikalarının sanayiler ve ekonomi üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir.
| ÖÇ-5 | Uluslararası ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini detaylı bir şekilde açıklayabileceklerdir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır. | PÇ-2 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir. | PÇ-3 | Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| PÇ-4 | Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-5 | Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir. | PÇ-6 | Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar. | PÇ-7 | Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder. | PÇ-8 | Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar. | PÇ-9 | İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır. | PÇ-10 | Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir. |
|