Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


RETAILING MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0021 RETAILING MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
 The purpose of this course is to introduce the student to the world of retailing from a managerial viewpoint. Consequently, we will study the elements that comprise the retail mix, including types of retailers, multichannel retailing, consumer buying behavior, retail marketing strategies, selecting retail site locations, supply chain management, merchandising, pricing, store management, store layout & design and customer service.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  lecture and discussion
Temel Kaynaklar  Retailing Management - Barton Weitz, Michael Levy - McGraw-Hill Education

ISBN10 1259060667

ISBN13 9781259060663
Diğer Kaynaklar  N/A
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Course Introduction, Policies, Procedures, Explanation of Term Project, lectures and discussion
2. Hafta Types of Retailers lectures and discussion
3. Hafta Multi-Channel Retailing lectures and discussion
4. Hafta Customer Buying Behavior lectures and discussion
5. Hafta Retail Market Strategy lectures and discussion
6. Hafta Financial Strategy lectures and discussion
7. Hafta Retail Locations lectures and discussion
8. Hafta Midterm
9. Hafta Retail Site Location lectures and discussion
10. Hafta Information Systems & Supply Chains lectures and discussion
11. Hafta Customer Relationship Management lectures and discussion
12. Hafta Buying Merchandise lectures and discussion
13. Hafta Retail Pricing lectures and discussion
14. Hafta Retail Communication Mix lectures and discussion
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 5 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Demonstrate an understanding of how retailers develop a retail mix to build a sustainable competitive advantage.
ÖÇ-2Explain how retailers use marketing communications to build a brand image and customer loyalty.
ÖÇ-3Understand the integration of merchandise management and supply chain strategies leading to excellent customer service
ÖÇ-4Understand the financial implication of strategic retail decisions
ÖÇ-5Demonstrate an understanding of decisions retailers make to satisfy customer needs in a rapidly changing and competitive environment
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5