The purpose of this course is to introduce the student to the world of retailing from a managerial viewpoint. Consequently, we will study the elements that comprise the retail mix, including types of retailers, multichannel retailing, consumer buying behavior, retail marketing strategies, selecting retail site locations, supply chain management, merchandising, pricing, store management, store layout & design and customer service.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
lecture and discussion
Temel Kaynaklar
Retailing Management - Barton Weitz, Michael Levy - McGraw-Hill Education
ISBN10 1259060667
ISBN13 9781259060663
Diğer Kaynaklar
N/A
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Course Introduction, Policies, Procedures, Explanation of Term Project,
lectures and discussion
2. Hafta
Types of Retailers
lectures and discussion
3. Hafta
Multi-Channel Retailing
lectures and discussion
4. Hafta
Customer Buying Behavior
lectures and discussion
5. Hafta
Retail Market Strategy
lectures and discussion
6. Hafta
Financial Strategy
lectures and discussion
7. Hafta
Retail Locations
lectures and discussion
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Retail Site Location
lectures and discussion
10. Hafta
Information Systems & Supply Chains
lectures and discussion
11. Hafta
Customer Relationship Management
lectures and discussion
12. Hafta
Buying Merchandise
lectures and discussion
13. Hafta
Retail Pricing
lectures and discussion
14. Hafta
Retail Communication Mix
lectures and discussion
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
5
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Demonstrate an understanding of how retailers develop a retail mix to build a
sustainable competitive advantage.
ÖÇ-2
Explain how retailers use marketing communications to build a brand image and
customer loyalty.
ÖÇ-3
Understand the integration of merchandise management and supply chain strategies
leading to excellent customer service
ÖÇ-4
Understand the financial implication of strategic retail decisions
ÖÇ-5
Demonstrate an understanding of decisions retailers make to satisfy customer needs
in a rapidly changing and competitive environment
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.