ÖÇ-1 | "Uluslararası ticaret hukuku" kavramını tanımlamak, uluslararası ticaret hukukunun kapsamına giren ilişkileri örneklemek. | ÖÇ-2 | Uluslararası örgütlerin uluslararası ticaret hukuku bakımından konumunu ve önemini değerlendirmek. | ÖÇ-3 | Uluslararası ticari uyuşmazlıkların sözleşme safhasında önlenmesi için dikkat edilmesi gereken hususları anlamak ve değerlendirmek. | ÖÇ-4 | Uluslararası ticari uyuşmazlıkların çözüm yollarını tanımak, ayırt etmek ve açıklamak. | ÖÇ-5 | Uluslararası mal satım ve eşya taşıma hukuku alanındaki mevzuatı tanımak. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır. | PÇ-2 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir. | PÇ-3 | Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| PÇ-4 | Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-5 | Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir. | PÇ-6 | Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar. | PÇ-7 | Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder. | PÇ-8 | Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar. | PÇ-9 | İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır. | PÇ-10 | Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir. |
|