Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA PLANLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6206 MEDYA PLANLAMA 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında medya planlama sürecinin neleri içerdiği, medya planı için gerekli olan adımların, stratejilerin ve medya planlamasında kullanılan araştırma ve veri analizlerinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 5C 1113
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK5C1113
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve sunumlar
Temel Kaynaklar  - Başal, B. (12018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları İstanbul: Çantay Kitabevi.
- Mestçi, A. (2013). İnternette Reklamcılık. İstanbul. Pusula Yayınevi.
- Sissors, J.Z. & Baron, R.B. Medya Planı Nasıl Hazırlanır?. İstanbul: Mediacat.
- Kelly, L.D., Jugenheimer, D.W. ve K.B. Sheehan. (2015). Advertising Media Planning- A
Brand Management Approach. New York. Routledge.
Diğer Kaynaklar  Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriği ve amacı hakkında konuşma Sözlü anlatım, görsel sunum
2. Hafta Medya tanımı ve medya planlamanın ilişkili olduğu alanlar Sözlü anlatım, görsel sunum
3. Hafta Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği) Sözlü anlatım, görsel sunum
4. Hafta Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler) Sözlü anlatım, görsel sunum
5. Hafta Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları Sözlü anlatım, görsel sunum
6. Hafta Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları Sözlü anlatım, görsel sunum
7. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
8. Hafta Dijital medya planlama ve dijital medya planlama terminolojisi Sözlü anlatım, görsel sunum
9. Hafta Dijital reklam modelleri Sözlü anlatım, görsel sunum
10. Hafta Medya planlamada yer alan problemler. Medya ölçümleri. Sözlü anlatım, görsel sunum
11. Hafta Medya ortamlarının karşılaştırılması. Bu ortamların olumlu ve olumsuz yönlerinin değerlendirilmesi. Sözlü anlatım, görsel sunum
12. Hafta Medya planı örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım, görsel sunum
13. Hafta Medya planlama uygulaması. Öğrenci sunumları. Sözlü anlatım, görsel sunum
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Medya tanımı. Medya, reklam ve tüketici ilişkisi. Medya planlamada hedef kitle. Pazarlama karması ve medya planlama ilişkisi
ÖÇ-2Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği)
ÖÇ-3Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler)
ÖÇ-4Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (rating, ortalama rating, TVR, Share, Reach)
ÖÇ-5Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (ATS, GRP, Reach, O.T.S., Adhesion, Affinity index, CPT, CPP, SOS, SOV vb.)
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5