Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.2 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Öğrenci odaklı, analitik ve eleştirisel düşünceyi güçlendirici
Temel Kaynaklar
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1 und 2, Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining, Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache
Diğer Kaynaklar
A.Güvenir tarafından derlenmiş çalışma kağıtları,Okuma Kitabı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu
Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta
İnsanlar ve yaşadıkları alanlar,
Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta
kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma
Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta
kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma
Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta
Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı
Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta
iyelik zamiri
Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta
Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi
Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta
Vize
Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta
Bileşik sözcükler, proje çalışmaları
Öğrenci odaklı, interaktif
10. Hafta
Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları
Öğrenci odaklı, interaktif
11. Hafta
Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı
Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta
Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı
Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta
Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi
Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta
Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme
Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta
İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar
Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta
Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinelar;İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması
Öğrenci odaklı, interaktif
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek