Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


VERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6003 6 VERİ YÖNETİMİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir 

Hayatımızın her alanında yer alan bilgi toplumunun unsurlarını, teknolojinin getirdiği yenilikler ile nasıl harmanlandığını anlatmak; günümüzde refahın sembolü olarak kabul edilen bilgiyi elde etmek, değiştirip, dönüştürmek ve gerektiğinde başkalarına iletmek ile ilgili tüm süreçleri aktarmak dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Pınar Dağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Pazartesi, 18.00-19.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri -Pazartesi, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak.

Temel Kaynaklar -Halil Aksu, “Big Data: Bilginin Gücü”, Pusula Yayınları, 2016.

-Viktor Mayer-Schönberger, “Büyük Veri”, Paloma Yayınları, 2013.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişimlerin ve dönüşümlerin incelenmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta “Veri” kavramı üzerinden bilgilerin aktarılması konusunun incelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta “Büyük Veri” kavramının güncel örnekler üzerinden tanımlanması. Sözlü anlatım
4. Hafta “Büyük Veri”nin stratejik önemine dair açıklama yapılması. Sözlü anlatım
5. Hafta “Dünyada Büyük Veri” başlığı altında kurumların ve kişilerin bilgiyi nasıl değerlendirdiği konusunda bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Türkiye’de Büyük Veri’nin nasıl ve hangi amaçlarla kullanıldığına dair örnekler üzerinden açıklamalar yapılması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Büyük Veri’nin iyi analiz edilmesi için gerekli olan “Semantik” kavramının açıklanması. Sözlü anlatım
9. Hafta Verinin bilgiye dönüştürülme süreçlerinin ve teknolojisinin (Data-mining) açımlanması. Sözlü anlatım
10. Hafta “Veri Madenciliği” kavramının tanımlanması ve günümüz örnekleri üzerinden değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Dünyada ve Türkiye’de “veri madenciliği” ile ilgili yapılan çalışmalar üzerinden bilgiler aktarılması Sözlü anlatım
12. Hafta “Veri Görselleştirme” konusunun örnekler üzerinden açımlanarak, kurumlar için ne gibi faydaları olduğunun tartışılması. Sözlü anlatım
13. Hafta “Büyük Verinin Pazarlamada Kullanılabilirliği” konusunun açıklanması. Sözlü anlatım
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler veri kaynaklarının neler olduğunu ve nasıl veri kümeleri oluşturulduğunu öğrenecek.
ÖÇ-2Öğrenciler verinin toplanması, analiz edilmesi ve görselleştirilmesi süreci üzerinde hakimiyet kazanacak.
ÖÇ-3Öğrenciler bilgi edinme özgürlüğü talebi ile açık veri ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-4Öğrenciler dijital içeriği doğrulama ve açık veri oluşturma pratiği yapacak.
ÖÇ-5Öğrenciler etkili görsel iletişim, veri görselleştirme ve haritalandırma yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5