Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7202 SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere sanal gerçekliğin temellerini anlatmak ve uygulama deneyimi kazandırmaktır. Bu derste bilgisayar grafikleri, etkileşim teknikleri ve arttırılmış gerçeklik gibi çeşitli konulardaki bilgiler de ele alınacaktır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Grv. Ahmet Gökhan Uluçay
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Cuma, 16.00-18.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Tasarım Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri -Cuma, 14.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D-07.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Sherman, William R. and Alan B. Craig. Understanding Virtual Reality – Interface, Application, and Design, Morgan Kaufmann, 2002.


Diğer Kaynaklar -Burdea, G. C. and P. Coffet. Virtual Reality Technology, Second Edition. Wiley-IEEE Press, 2003/2006.


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sanal gerçekliğe giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Sanal gerçeklik temel kavramları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Sanal gerçeklikte arayüz uygulamaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Sanal gerçeklikte arayüz uygulamaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Bilgisayar grafikleri temelleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Sanal gerçeklikte görsel hesaplama Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Sanal gerçeklikte çevre modellemesi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta Sanal gerçeklikte ve etkileşim Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Vize Sınav
10. Hafta Sanal gerçeklikte etkileşim teknikleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Artırılmış gerçekliğe giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Artırılmış gerçeklik uygulamaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Sanal gerçeklik geliştirme araçları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Sanal gerçeklik geliştirme araçları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler Sanal Gerçeklik Uygulamaları ve Arttırılmış Gerçekliğe dair temel kavramlar hakkında derinlemesine teorik bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2Sanal Gerçeklik Uygulamaları ve Arttırılmış Gerçeklik arasındaki farkları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik ile ilgili içerikler üretebilmek üzere ilgili tasarım programlarını kullanabilmek üzere yetkinlik kazanacak.
ÖÇ-4Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik uygulamaları ile ilgili üretilen içerikleri destekleyecek materyalleri kullanma becerisi kazanacak.
ÖÇ-5Öğrenciler edindikleri teknik ve teorik becerileri çeşitli alanlarla ilişkilendirebilecek yetkinlik kazanacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5