Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi kavramak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
-"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar
-
- “Astronomy Today”, 8th Edition, E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk
Anlatım, Multimedya
2. Hafta
Modern Bilimin Doğuşu
Anlatım, Multimedya
3. Hafta
Yer: Uzaydaki Evimiz
Anlatım, Multimedya
4. Hafta
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam
Anlatım, Multimedya
5. Hafta
Teleskoplar: Gökbilimin Araçları
Anlatım, Multimedya
6. Hafta
Güneş Sistemi ve Ötesi
Anlatım, Multimedya
7. Hafta
Uzay Araştırmaları
Anlatım, Multimedya
8. Hafta
Yıldızımız Güneş
Anlatım, Multimedya
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler
Anlatım, Multimedya
11. Hafta
Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü
Anlatım, Multimedya
12. Hafta
Nötron Yıldızları ve Karadelikler
Anlatım, Multimedya
13. Hafta
Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal
Anlatım, Multimedya
14. Hafta
Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı
Anlatım, Multimedya
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek