Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA VE SİYASET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7204 MEDYA VE SİYASET 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında siyasal sistemlerin kuramsal ve karşılaştırmalı bir perspektiften incelenerek, medyanın bir “siyaset aracı” olarak kullanımını örnekleri ile anlatılması, medya ve siyasetin birbirlerini etkileme süreçlerinin öğrencilere aktarılması dersin temel amacını oluşturmaktadır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe. 15.00-16:45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZA3 Dersliği.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Ders anlatımı, açıklama, güncel olayların derste tartışılması, eleştirme, sorgulama.

Temel Kaynaklar - Demir, Vedat, Türkiye’de Medya Siyaset İlişkisi, Beta Yayınları, İstanbul, 2007.

- Köker, Eser, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2007.

- Paçacı, irfan, Küreselleşme Sürecinde Yönetim ve Medyanın Dönüşümü, Akademi Titiz Yayınları, İstanbul, 2013.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı Sözlü anlatım
2. Hafta Siyaset olgusunun ele alınması Sözlü anlatım
3. Hafta Siyasal sistemlerin tarihsel arka planının incelenmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Siyaset olgusu ve iktidar ilişkilerinin tartışılması Sözlü anlatım
5. Hafta Siyaset olgusu ve iktidar ilişkilerinin tartışılması Sözlü anlatım
6. Hafta 6. Hafta Dördüncü kuvvet olarak medya ve medyanın kamusal işlevlerinin anlatılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Başlıca iletişim sistemleri ve medya-siyaset ilişkilerine yansımalarının incelenmesi Sözlü anlatım
9. Hafta Medyanın kamuoyu oluşturmadaki etkisinin tartışılması Sözlü anlatım
10. Hafta Küreselleşme sürecinde medya düzenindeki değişimin irdelenmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Medyada tekelleşme olgusu hakkında bilgi aktarılması Sözlü anlatım
12. Hafta Medyanın ekonomi politiği ve küresel siyasette medyanın konumunun tartışılması Sözlü anlatım
13. Hafta Propaganda kavramının açıklanarak örneklendirilmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Siyaset, propaganda ve medya ilişkisinin anlatılması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Medya ve siyasetin farklı tanımlarını bilir. Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi kavrar ve bu ilişkinin hangi açılardan önem taşıdığını ayırt eder. Medya ve siyasetin yerini özellikle çağdaş demokrasi bağlamında konumlandırır. Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder. Siyasal aktörler, siyasal katılım ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
ÖÇ-2Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi kavrar ve bu ilişkinin hangi açılardan önem taşıdığını ayırteder.
ÖÇ-3Medya ve siyasetin yerini özellikle çağdaş demokrasi bağlamında konumlandırır.
ÖÇ-4Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder. Siyasal aktörler, siyasal katılım ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
ÖÇ-5Siyasal aktörlerin, siyasal katılımın ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5