Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

 Bu dersin amacı öğrencilerin akademik standardlara uygun araştırma yazıları yazabilmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda gerekli olan önemli çeşitli noktalara, örneğin araştırma sorusu bulma, literatür taraması yapma, kaynakların uygun gösterimi gibi, özellikle değinilecek ve bu konular hem teorik bilgi düzeyinde hem de uygulamada ele alınacaktır.  

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-11:00; Amfi B1- 7
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 11:00-12:00, 4D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar -Paul D. Leedy and Jeanne Ellis Ormrod, Practical Research: Planning and Design, 2013: Pearson. 

Lisa A. Baglione, Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure, and Methods, 2016: Sage. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction to the course Anlatım
2. Hafta The nature and tools of research Anlatım
3. Hafta Finding a research question Anlatım
4. Hafta Student presentations on their research questions and their significance Sunum ve tartışma
5. Hafta Student presentations on their research questions and their significance Sunum ve tartışma
6. Hafta Literature Review: What is it and how it should be done? Anlatım
7. Hafta Practice to get access to library, online academic sources and databases Anlatım
8. Hafta Midterm
9. Hafta Midterm
10. Hafta The significance of preparing an acceptable bibliography Anlatım
11. Hafta Alternative citation forms –MLA, APA etc. Anlatım
12. Hafta Distilling your argument Anlatım
13. Hafta Writing a good introduction and conclusion Anlatım
14. Hafta Overview and final questions about the research papers Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 55
Projeler 1 45


ÖÇ-1İlgi çekici ve önemli bir araştırma sorusu bulabilme
ÖÇ-2Araştırma sorusuna uygun akademik kaynaklara erişim
ÖÇ-3Kullanılan kaynakların akademik olarak kabul edilir bir biçimde gösterilmesi
ÖÇ-4Sosyal bilimlerde araştımanın öneminin kavranması
ÖÇ-5Düzenli bir akademik yazının unsurlarının ve başlıca özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50