Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
--------
Eş Koşullar
YDD0001, Almanca 1
Özel Koşullar
Derse katılım ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ayşe Şaziye Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 17:00-20:00; 4B-04-06(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Filolog Ayşe Ş. Güvenir; salı, 14:30-15:00; 4B, Misafir Öğretim Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi geliştirici
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)
-A.Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
2. Hafta
Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
3. Hafta
Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki
zaman fiilleri
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
4. Hafta
Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri,
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
5. Hafta
Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri
tanımlama
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
6. Hafta
Vize Sınavı
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
9. Hafta
Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve
diğerlerini tanıtabilme
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
10. Hafta
Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve
medeni durumu
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
11. Hafta
metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
12. Hafta
Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme,
sıfatlar, sayılar
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
13. Hafta
sınav için tekrar
interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-2
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-3
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
ÖÇ-4
Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-5
Farklı olana saygı
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek