Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:

- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,

- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,

- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,

- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 17:00 - 18:50 AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar -Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar -Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Tanışma diyalogları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta İyelik sıfatları. Kimin? sorusu. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta İsimlerin çoğul halleri. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Sıfatlar. Renkler. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta İşaret sıfatları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--