-Python ile programa tekniğinin detayları ile öğretilmesi
- Algoritmaların ve program akış diyagramlarının kullanılması ve buradan program yazımına geçiş prensiplerinin belirtilmesi
-Python ile değişik programlar yazarak mühendislik problemlerinin sayısal metodlarıyla çözümlenmesinin öğretilmesi
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Ayça Çakmak Pehlivanlı
Asistanlar
Arş.Gör. Abdullah Osman
Arş.Gör. Dilek Akburak
Arş. Gör. Hasan Hüseyin Çelebi
Ders Gün,Saat ve Yeri
Teori: Salı, 11:00-12:45, @CATS
Lab:
Grup A - Çarşamba, 9.00-10.45, 2ENDLAB
Grup B - Çarşamba, 15.00-16.45, 2ENDLAB
Grup C - Perşembe, 13.00-14.45, 4C091113
Grup D - Perşembe, 15.00-16.45, 4C091113
Grup E - Perşembe, 15.00-16.45, 2ENDLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13.00-14.00, e-posta ile randevu (a.pehlivanli@iku.edu.tr) alarak, CATS üzerinden çevrimiçi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Dersler power point slaytlar kullanılarak yapılmakta, uygulamada ilgili problemler computer kullanılarak, program yazılarak çözülmekte, öğrencilere ödev verilerek bireysel çalışmaları sağlanmakta.
Temel Kaynaklar
- Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming, Eric Matthes, ISBN-10: 1-59327-603-6, ISBN-13: 978-1-59327-603-4.
- Python Programming_ An Introduction to Computer Science 3rd Edition, John Zelle, 3rd Ed. ISBN 1590280288, ISBN13: 9781887902991.
- Intro to Python for Computer Science and Data Science, Paul J. Deitel; Harvey Deitel, Print ISBN: 9780135404676, 0135404673, eText ISBN: 9780135404812, 0135404819, Edition: 1st, Copyright year: 2020, Pearson
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders tanıtımı, Programlama Dillerine giriş, Thonny IDE kurulumu ve kullanımı
Sunum, Laboratuvar
2. Hafta
Yazılım geliştirme yöntemleri, Problem Çözme, Algoritma Kavramı, örnek uygulamalar
Sunum, Laboratuvar
3. Hafta
Pseudocode, akış diyagramı ile problem çözme
Değişkenler ve String operatörleri
Sunum, Laboratuvar
4. Hafta
Matematik operatörleri ile örnek algoritma ve kod yazımı
Sunum, Laboratuvar
5. Hafta
Listeler
Sunum, Laboratuvar
6. Hafta
Kontrol yapıları: Koşullu ifadeler (If) örnek algoritma ve kod yazımı
Sunum, Laboratuvar
7. Hafta
Kontrol yapıları: Tekrarlayan ifadeler (for) örnek algoritma ve kod yazımı
Sunum, Laboratuvar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sözlük ve Tuple veri tipleri
Sunum, Laboratuvar
10. Hafta
Kullanıcı girdisi ve while döngüsü
Sunum, Laboratuvar
11. Hafta
Modüler programlama: Fonksiyonlar
Sunum, Laboratuvar
12. Hafta
Modüler programlama: Fonksiyonlar
Sunum, Laboratuvar
13. Hafta
Dosya İşlemleri
Sunum, Laboratuvar
14. Hafta
Matris hesaplamaları
Sunum, Laboratuvar
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Laboratuvarlar
1
40
Final
1
35
ÖÇ-1
Temel veri türlerini açıklamak.
Yukarıdan-aşağı, aşamalı iyileştirme süreci ile algoritma geliştirmek.
Yapısal programlamayı tanımak.
ÖÇ-2
Mantıksal operatörleri, break ve continue program kontrol ifadelerini kullanmak.
Fonksiyon olarak isimlendirilen, küçük parçaları kullanarak nasıl modüler programlar yapılandırılacağını görmek.
matematik fonksiyonlarını incelemek.
ÖÇ-3
Fonksiyonlar arasında bilgi aktarmak için kullanılan mekanizmaları açıklamak.
Kendilerini çağıran fonksiyonların nasıl yazılacağını ve kullanılacağını açıklamak.
Değer tablolarını ve listelerini, saklamak, sıralamak ve aramak için dizileri kullanmak.
ÖÇ-4
Bir diziyi oluşturmak, ilk değer vermek ve elemanlarına tek tek erişmek.
Birden fazla indisli dizileri oluşturmak ve yönetmek.
diziler ve stringler arasındaki yakın ilişkiyi tanımlamak.
ÖÇ-5
argümanları fonksiyonlara göndermek. Pyhton kullanarak grafik çizdirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.