Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Nesne Tabanlı Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE3003 3 Nesne Tabanlı Programlama 2/2/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı
Nesne Tabanlı Programlamanın temel kavramlarını ve uygulamalarını Python programlama dili yardımıyla öğretmek.

Öğrencilere, uygulamalarında Python programlama dilini kullanarak kod yazma güveni kazandırmak.

    
Ön Koşullar IE2002 - Programlamaya Giriş
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ayça Çakmak Pehlivanlı
Asistanlar Arş. Gör. Abdullah Osman, Arş. Gör. Ezgi Yıldırım Arslan
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Dersler sunum kullanılarak yapılmakta, uygulamada  ise ilgili problemler bilgisayarda program yazılarak çözülmektedir. Öğrencilere ödev verilerek bireysel çalışmaları sağlanmaktadır. 
Temel Kaynaklar

-   Intro to Python for Computer Science and Data Science, Paul J. Deitel; Harvey Deitel, Print ISBN: 9780135404676, 0135404673, eText ISBN: 9780135404812, 0135404819, Edition: 1st, Copyright year: 2020, Pearson

-    Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming, Eric Matthes, ISBN-10: 1-59327-603-6, ISBN-13: 978-1-59327-603-4.

-   Python Programming_ An Introduction to Computer Science 3rd Edition, John Zelle, 3rd Ed.  ISBN 1590280288, ISBN13: 9781887902991.


 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişi hakkında bilgi, Python diline giriş, Thonny IDE kurulumu ve kullanımı Sözlü Anlatım
2. Hafta Prosedürel programlama ve fonksiyonlar Sözlü Anlatım
3. Hafta NumPy ile dizi tabanlı programlama ve Pandas paketi Sözlü Anlatım
4. Hafta Dosya işlemleri ve İstisna yakalama Sözlü Anlatım
5. Hafta Veri görselleştirme, Matplotlib Sözlü Anlatım
6. Hafta Neden nesne yönelimli programlama? Genel nesne yöelimli programlama kavramları. Sözlü Anlatım
7. Hafta Sınıflar ve objeler: Yapıcı metodlar Sözlü Anlatım
8. Hafta Vize
9. Hafta Sınıflar ve objeler: Kapsülleme, veri saklama Sözlü Anlatım
10. Hafta Sınıflar ve objeler: Miras alma Sözlü Anlatım
11. Hafta Çok biçimlilik Sözlü Anlatım
12. Hafta Soyutlama Sözlü Anlatım
13. Hafta Arayüz, soyut sınıf ve soyut metod Sözlü Anlatım
14. Hafta Tekrar, Proje geliştirme Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Laboratuvar 1 40
Final 1 35


ÖÇ-1Python programlama dili temellerinin kavranması
ÖÇ-2Kapsülleme, veri saklama, kalıtım gibi nesne tabanlı yazılım geliştirme prensibi temellerinin öğrenilmesi
ÖÇ-3Veri soyutlama kavramının ve soyut veri tiplerinin tanınması
ÖÇ-4Sınıf nesnelerinin yaratılması, kullanılması ve imhası
ÖÇ-5Temel ve türetik sınıf kavramlarının tanımlanması
ÖÇ-6Soyut sınıfların somut sınıflardan ayırt edilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6