Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sistem Analizi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE0301 Sistem Analizi 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere sistem analizinin temel ilkelerini tanıtmak ve onlara takım çalışması kapsamında bilişim sistemini planlama, modelleme, uygulama, test etme ve yönetme uygulamalarıyla bir sistem geliştirebilme deneyimini kazandırmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Emre ALPTEKİN
Asistanlar Oğuz Emir
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım,

-Soru-Cevap,

-Tartışma,

-Grup Çalışması,

-Örnek Olay

-Alıştırma ve Uygulama,

-Gösteri,

-Gösterip Yaptırma,

-Problem Çözme
Temel Kaynaklar -Kendall K. E., Kendall J. E. , Systems Analysis and Design, 9/e., Pearson Prentice Hall.

-J.S.Valacich, J.F. George, J. Hoffer, “Modern Systems Analysis and Design”, Prentice Hall, 2007

-Whitten, J.L. and Bently, L.D. (2007). Systems Analysis and Design Methods, 7/e. McGraw-Hill

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sistem analizinin temelleri; Sistem analistinin rolünün kavranması, Organizasyonlar ve bilgi sistemleri arasındaki etkileşim Sözlü sunum
2. Hafta Proje Yönetimi Sözlü sunum
3. Hafta Bilgi ihtiyaç analizi; Bilginin toplanması: etkileşimli yöntemler, Bilginin toplanması: örtülü gözleme dayalı yöntemler, Sözlü sunum
4. Hafta Esnek modelleme ve prototip oluşturma Sözlü sunum
5. Hafta Analiz süreci; Veri akışı diyagramlarının kullanılması, Sözlü sunum
6. Hafta Veri sözlükleri kullanarak sistemlerin analiz edilmesi, Süreç karakteristiklerinin ve yapılanmış kararların tanımlanması, UML ile nesneye yönelik sistem analizi ve dizaynı Sözlü sunum
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Tasarımın temelleri; Etkin çıktının tasarlanması Sözlü sunum
9. Hafta Etkin girdinin tasarlanması Sözlü sunum
10. Hafta Veri tabanlarının tasarlanması Sözlü sunum
11. Hafta İnsan - bilgisayar etkileşimi Sözlü sunum
12. Hafta Kalite güvencesi ve uygulama süreci; Kesin bilgi girişi prosedürlerinin tasarlanması Sözlü sunum
13. Hafta Kalite güvencesi ve uygulama süreci Sözlü sunum
14. Hafta Proje Sunumları Sözlü sunum
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Projeler 1 25
Final 1 40


ÖÇ-1Sistem analisti ve sistem paydaşlarının prensiplerini ifade eder, verileri, süreçleri ve arayüzleri açıklar ve her bir sistem paydaşıyla her birinin önemini sınıflandırır.
ÖÇ-2Sistem döngüsünü (sistem çalışması ve destek yoluyla sistem gelişimi), sorunları, fırsatları ve direktifleri tanımlama ve sorunları birçok perspektiften değerlendirmeyi öğrenme becerisi
ÖÇ-3Sistem geliştirme metodolojilerini, aralarındaki farkları tanımlar ve alternatifleri yeterli duruma uygular ve yedi sistem geliştirme evresini tanımlar ve her birinin önemini açıklar.
ÖÇ-4Sistem gereksinimlerini keşfetmek ve mevcut bir bilgi sistemini analiz eder ve bir fizibiliteçalışması / maliyet fayda analizi hazırlamak ve sunmak için gözlem, anket ve görüşme çizelgeleri kullanır.
ÖÇ-5Bir bilgi sistemleri geliştirme projesi planlar ve organize edin ve büyük iş süreçlerini ve veri sunumlarını tanımlar ve analiz eder
ÖÇ-6Süreç (DFD) ve veri modellerini (ERD) anlar, geliştirir ve bir bilgi sistemleri sorununa aday çözümleri belirler, çözümleri analiz eder ve bunların arasından bir hedef çözüm önerir
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6