Dersin amacı, öğrencilere sistem analizinin temel ilkelerini tanıtmak ve onlara takım çalışması kapsamında bilişim sistemini planlama, modelleme, uygulama, test etme ve yönetme uygulamalarıyla bir sistem geliştirebilme deneyimini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Emre ALPTEKİN
Asistanlar
Oğuz Emir
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,
-Soru-Cevap,
-Tartışma,
-Grup Çalışması,
-Örnek Olay
-Alıştırma ve Uygulama,
-Gösteri,
-Gösterip Yaptırma,
-Problem Çözme
Temel Kaynaklar
-Kendall K. E., Kendall J. E. , Systems Analysis and Design, 9/e., Pearson Prentice Hall.
-J.S.Valacich, J.F. George, J. Hoffer, “Modern Systems Analysis and Design”, Prentice Hall, 2007
-Whitten, J.L. and Bently, L.D. (2007). Systems Analysis and Design Methods, 7/e. McGraw-Hill
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sistem analizinin temelleri; Sistem analistinin rolünün kavranması, Organizasyonlar ve bilgi sistemleri arasındaki etkileşim
Sözlü sunum
2. Hafta
Proje Yönetimi
Sözlü sunum
3. Hafta
Bilgi ihtiyaç analizi; Bilginin toplanması: etkileşimli yöntemler, Bilginin toplanması: örtülü gözleme dayalı yöntemler,
Sözlü sunum
4. Hafta
Esnek modelleme ve prototip oluşturma
Sözlü sunum
5. Hafta
Analiz süreci; Veri akışı diyagramlarının kullanılması,
Sözlü sunum
6. Hafta
Veri sözlükleri kullanarak sistemlerin analiz edilmesi, Süreç karakteristiklerinin ve yapılanmış kararların tanımlanması, UML ile nesneye yönelik sistem analizi ve dizaynı
Sözlü sunum
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Tasarımın temelleri; Etkin çıktının tasarlanması
Sözlü sunum
9. Hafta
Etkin girdinin tasarlanması
Sözlü sunum
10. Hafta
Veri tabanlarının tasarlanması
Sözlü sunum
11. Hafta
İnsan - bilgisayar etkileşimi
Sözlü sunum
12. Hafta
Kalite güvencesi ve uygulama süreci; Kesin bilgi girişi prosedürlerinin tasarlanması
Sözlü sunum
13. Hafta
Kalite güvencesi ve uygulama süreci
Sözlü sunum
14. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü sunum
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
10
Projeler
1
25
Final
1
40
ÖÇ-1
Sistem analisti ve sistem paydaşlarının prensiplerini ifade eder, verileri, süreçleri ve arayüzleri açıklar ve her bir sistem paydaşıyla her birinin önemini sınıflandırır.
ÖÇ-2
Sistem döngüsünü (sistem çalışması ve destek yoluyla sistem gelişimi), sorunları, fırsatları ve direktifleri tanımlama ve sorunları birçok perspektiften değerlendirmeyi öğrenme becerisi
ÖÇ-3
Sistem geliştirme metodolojilerini, aralarındaki farkları tanımlar ve alternatifleri yeterli duruma uygular ve yedi sistem geliştirme evresini tanımlar ve her birinin önemini açıklar.
ÖÇ-4
Sistem gereksinimlerini keşfetmek ve mevcut bir bilgi sistemini analiz eder ve bir fizibiliteçalışması / maliyet fayda analizi hazırlamak ve sunmak için gözlem, anket ve görüşme çizelgeleri kullanır.
ÖÇ-5
Bir bilgi sistemleri geliştirme projesi planlar ve organize edin ve büyük iş süreçlerini ve veri sunumlarını tanımlar ve analiz eder
ÖÇ-6
Süreç (DFD) ve veri modellerini (ERD) anlar, geliştirir ve bir bilgi sistemleri sorununa aday çözümleri belirler, çözümleri analiz eder ve bunların arasından bir hedef çözüm önerir
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.